Transparent White Star

Playlist

27 Mart 2015 Cuma

Top 5 Cuma : Hayal Kırıklığı #2



Merhaba, geçen hafta ki top 5 cuma listesinde bibliomaniac arkadaşım kendisini hayal kırıklığına uğratan kitaplardan bahsetmişti. Buyrunuz o yazı tık tık. Bu hafta ben bahsedeceğim fakat sanırım bu yazı için biraz cesarete ihtiyacım var. Sebebi de şu bu liste de oldukça iddiali kitaplar var. Bakalım bana hak verecek misiniz.

#1 - Mühr-ü Süleyman

"Yüzük kimdeyse Süleyman odur" 
Bu kitabı gördüğümde ilk aklıma gelen cümle bu olmuştu. Kocaeli Kitap Fuarında sayılı kitap alma hakkım varken konusu aşırı cezbedici olan bu kitabı hiç düşünmeden almıştım. Evet evet yine hiç düşünmeden alıp pişman olduğum kitaplardan biri. Bu kadar harika bir hikaye 200 sayfalık kısa bir kitapta ne kadar kötü anlatılabilirdi ki? Maalesef ki bir tek cümlenin bile altını çizmediğim bir kitap çıkmış ortaya düşünüyorum acaba ben mi abartıyorum diye, Belki de, çok fazla hevesli olup gözümde büyüttüğümdendir.


#2 - Aşk-ı Sükun

Dinimizde yeri çok büyük olmasına rağmen Hacer annemiz hakkında çok şey bilmediğimi fark edip bu kitabı almıştım. "Her kadın hacerdir." cümleside bana baya iddialı gelmişti fakat ah Nuriye Çeleğen bu kadar iddialı bir cümle yazıyorsan bir o kadar da iddialı bir kitap yazmalıydın bence. Baştan sona edebiyat yapmaya çalışılmış bir kitap hani Nazan Bekiroğlu'nun La'sını okuyanlar bilir orda nasıl muhteşem bir edebiyat var işte bu kitapta da yazarımız o kitabı örnek almış gibi kendine. 

#3 - Kürk Mantolu Madonna

Bu kitabı listeye eklediğim için bibliomaniac arkadaşım bile o kadar kızdıysa eminim ki herkes kızacak ama eklemeseydim içimde kalırdı. Sebebi de blog yazımda ayrıntılarıyla yazıyor. O yazı için buyrun tık tık. Doğrusu 65. baskısının yapıldığı bir kitaba hayal kırıklığı demekte bir zor oldu.  Ama ben bu kitaptan sonra şuna emin oldum ki lisedeyken hayranlıkla okuduğum Reşat Nuri kitaplarının verdiği mutluluğu bana Türk edebiyatından hiçbir kitap veremeyecek. Çok mu önyargılıyım acaba?

#4 - Yusuf ile Züleyha

Nazan Bekiroğlu kitaplarından sadece La'yı ya da La ve Nar Ağacını okumuş iseniz bu listede bu yazara ait bir kitap olmasına oldukça şaşırmış olmalısınız hatta bana kızmış bile olabilirsiniz çünkü ben önce Nar Ağacını sonrasında ise La'yı okudum ve eğer o zaman Nazan Bekiroğlu'na dair bir hayal kırıklığı görseydim kesinlikle çok kızardım. Şu bir gerçek ki, yazarımız her kitabında bambaşka bir tarzda yazıyor. Nar ağacı upuzun ama asla sıkmayan harika bir roman ve La ise tarif edemeyeceğim kadar muhteşemdi. Bana göre Yusuf ile Züleyha çok çok başka bir yerde. Gereksiz sözcük tekrarlarıyla dolu bitirmek için kendimi zorladığım bir kitap işte. 

#5 - Efsane
İşte listeye eklerken eeen zorlandığım kitap. Yazarımız İskender Pala ve ben ise tam bir İskender Pala hayranıyken bu kitap bu listeye oldu mu şimdi? Od'dan çok kısa bir süre sonra yayınlandı diye hatırlıyorum bu kitap için hatta bu kadar kötü olmasını çok hızlı yayınlanmasına bağlamıştım. Kitapta o kadar çok karakter var ki okurken her şey birbirine karışıyor. Ben ilk 50 sayfa da her paragrafı başa sarıp tekrar tekrar okuyup anlamaya çalıştığımı hatırlıyorum ama ortalara geldiğimde birşeyler kafamda yeni oturmaya başlamıştı. Dediğim gibi belki çok fazla karakter olmasından belki de anlatıldığı dönemin karmaşasından bu kitabı beğenmemem. Maalesef ki ben İskender Pala ile bu kitabı bağdaştıramıyorum. Neyse ki ardından Mihmandar geldi ve ben İskender Pala hayranlığıma kaldığım yerden devam ettim. 

Beni hayal kırıklığına uğratan kitaplar bunlar. Aslında ekleyeceğim daha çok kitap var amaaa şimdilik fazla abartmayayım. Belki ilerde bir top 5 hayal kırıklığı daha yayınlarız. Herkese bol bol kitap okumalar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder