Transparent White Star

Playlist

17 Ocak 2017 Salı

Yorum : Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm


Başlık: Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm
Yazar: Zülfü LİVANELİ
Yayınevi: Doğan Kitap
Sayfa: 212


"Bu nasıl bir kalem ki her okuduğum kitabında beni bambaşka şekilde sarıyor" diye düşündüm kitabı okurken. Heralde anlamışsınızdır zaten kitap hakkında ki düşüncelerimi.

Zülfü Livaneli'nin 3. okuduğum kitabı. Fakat ilk kitap alışverişimde yeni bir kitabını daha sipariş edeceğim kesin. Her 3 kitabında da bambaşka duygulara kapıldım. "Serenat" sizi baştan aşağıya saracak bir aşk romanı iken "Kardeşimin Hikayesi" apayrı bir kurgu, tadına varılamayacak bir romandı ama şuan anlattığım kitap ikisinden de farklı bir lezzete sahip kesinlikle. Bu lezzet kitabın ikili anlatımından mı ( her bölüm hem yazarın hem de kahramanın gözünden anlatılıyor) yoksa konusundan mı bilemiyorum tabi.

12 Mart olayları sonrası hayatı kararan Sami mülteci olarak gönderildiği İsveç'te yattığı hastanede hayatını karartan insanı görür ve kitap  boyunca öldürmek ve bağışlamak kavramları arasında gider gelir. Kitabı okurken kahramanın kendi anlattığı bölümlerde neden hayatının karardığını, çok büyük aşkı Filiz'i ve sonrası yaşadıklarını da öğreniyoruz. Bu sırada yanında olan diğer mülteci arkadaşlarının da hayatlarını okuyor ve hem mülteciliğe hem de 71 Muhtırasına bir göz atmış oluyoruz. 

Benim tarih sevgimden mi bilemiyorum ama ben bu kitabı ayrıca sevdim. Her okuduğum satırda basitçe verilmiş kararların başka insanların hayatlarını ne hale getirdiğini bir kez daha gördüm. Kendime de paylar çıkardım ama tabi ki çerçeveye daha büyük açıdan da baktım.

Bibliomaniacs Puanı:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder