Transparent White Star

Playlist

8 Ocak 2015 Perşembe

Yorum: Suya Düşen Kan



Başlık: Suya Düşen Kan-Bir Ehl-i Beyt Romanı
Yazar: Harun Tokak
Yayınevi: Ufuk
Sayfa: 394

Peygamber efendimizin hayatını ve de Ehl-i Beyt'in hayatını daha çok ansiklopedik kitaplardan okumuş biri olarak -çocukluğum haricinde- bu konular hakkında yazılmış romanlar hep çok etkiler beni. Nitekim bu kitap için de aynı şey oldu, kitabın başından sonuna kadar ağladım. Bir de kitabı sürekli elimden düşürmeyip okusam anlayacağım, okumaya başlayalı oldukça zaman geçmesine ve de bu sırada bir çok kitap okumama rağmen bu kitabı her elime alışımda en başında yaşadığım duygu yoğunluğunu yaşadım hep.

Kitapta aslında -en azından benim nazarımda- bilmediğimiz pek bir şey yok, siz de benim gibiyseniz eğer zaten küçüklüğünüzden beri bildiğiniz ya da en azından aşina olduğunuz bilgiler bu kitapta okuduklarınız. Ama işte hepsi aynı duyguyu vermiyor insana, böyle de bir gerçek var. 

Anlamışsınızdır zaten ama ben bir kez daha söyleyeyim, bu kitabı çok beğendim. Çok sevdim. Okuduğum kısımların bazılarını hatırladıkça zaman zaman, hala ilk okuduğumda hissettirdiklerini hissettiriyorlar ki bu muhteşem bir şey. Zira bazı şeyler var ki, insan hep aklında tutmak ister. Bir Müslüman olarak da, bu kitapta yazanları okumak her ne kadar acı verse de, unutmak daha çok acı verecektir eminim. O nedenle bu kitabın bende yaşatmış olduğu duyguları çok sevdim. Yazarı da bu konuda ayrıca tebrik etmek gerek tabi. 

Benim için kitabın itici yanları ise.. Ne sandınız, baştan sona muhteşem bir kitap mı :) Tabi keşke öyle olsaydı, ama ne yazık ki değildi. Maalesef bir Müslüman olarak, kitaptaki her bilginin benim bilgilerimde doğruluğunu kıyaslayamıyorum. Bilgi konusunda eksikliklerim var, utanarak itiraf ediyorum bunu. Belki de hiç yanlış yoktur, orasını da bilemem tabi. Ama beni üzen bir nokta vardı ki o da özellikle Hz.Hüseyin'in beddua etmesi. Yok efendim Allah şu insanlara şöyle kötülük etsin, yok böyle kötülük etsin. Kur'an-ı Kerim'de de peygamber efendimizin hadislerinde de bedduanın açıkça kötü bir şey olduğu belirtilirken, kitapta Ehl-i Beyt'in zırt pırt beddua ederken yansıtılması, beni inanılmaz rahatsız ettim. Tam başlıyorum ağlamaya sonra hobaa bir beddua, güler misin ağlar mısın bu ironik duruma. Neyse efenim, bu durumdan daha fazla bahsetmek istemiyorum siz mesajı aldınız eminim. 

Kitapta beni sıkan ufacık bir nokta oldu ki o da Derviş Evi muhabbetleri. Sizi bilmem ama ben bu tarz kısımların hikayenin bütünlüğünü bozduğuna inanıyorum. Kitabın temel taşlarından biri bu kısımlar ama bence olacaksa da en başta ve de en sonda olsaymış daha güzel olurlarmış. Naçizane fikrim..

Bu iki noktayı göz önünde bulundurmazsak, şahane bir kitap. Tüm Ehl-i Beyt sevenlere öneririm.

Bibliomaniacs Puanı :




Uygun Fiyat Listesi:

İdefix: 10.50 TL
Kitapyurdu: 10.50 TL
DR: 10.50 TL
Babil: 10.92 TL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder