Transparent White Star

Playlist

24 Ekim 2014 Cuma

Top 5 Cuma: En İyi Yabancı Yayınevleri


Bu hafta neyin Top 5 listesini yapsam diye düşünürken aklıma gelen birçok fikirden en çok 'En İyi 5 Yayınevi' fikrini sevsem de baktım 5 tane ile bu listeyi kısıtlamak oldukça güç olacak, ben de kolaya kaçtım ve en iyi yabancı yayınevlerinin listesini hazırlamaya karar verdim. Umarım beğenirsiniz.
#5 -Warner Books

Warner Books'u listesin en sonuna aldım çünkü son aldığım kitabı To Kill A Mockingbird pek de sağlam çıkmadı. Sağlamdan kastım parçalandığından değil tabi ama nasıl yaptılarsa kitabın kapağı oldukça hassas, azıcık darbe gördü mü hemen boyası dökülüyor vs. Kitap daha birkaç aylık ama gören oldukça eski zanneder. Ve ne yazık ki yayınevinin sadece birkaç kitabını bulabildim ben. Birçoğunu satışta bulana kocaman alkış yolluyorum buradan!


#4 - Simon & Schuster

Konu güncel kitaplarsa ve de özellikle Young Adult kitaplarıysa Simon&Schuster alanında oldukça iyi yayınevlerinden biri bence. Gerçi bana göre bir yayın evine iyi demem için çeşitlilik oldukça önemli bir konu ama öylesini bulmak pek de kolay değil malum. Ben Simon&Schuster yayınevi ile Jamie Mcguire kitapları ile tanıştım ama bence bu yazardan oldukça iyileri var bu yayın evinde. Hazır adı geçmişken Jamie Mcguire'ın Beautiful Disaster (Tatlı Bela) kitabını bir ben mi sevemedim merak ediyorum doğrusu.

#3 -  Corgi Books
Evet itiraf edeyim, Corgi Books'u listeye eklememin yegane sebebi Dan Brown kitaplarını basıyor olmaları. Benim için bu sebep en iyi yayın olmaları için yeter de artar tabi ama bu durum sizi tatmin etmiyorsa Dan Brown haricinde oldukça kaliteli kitaplara sahip olduklarını rahatlıkla söyleyebilirim. Tek sorun var ki o da ne yazık ki bu yayın evininden çıkma kitapları ülkemizde çok da rahat bulamıyor olmamız. Ben konu yabancı kitapları satın almak olduğunda İdefix'ten başkasını tanımıyorum ama maalesef orada bile birçok Corgi kitapları tükendi olarak görünmekte. Yetkililer sesimizi duysa  da şu işe bir el atsalar keşke. Gerçi bir yerde suç biz okuyucularda, talep yok ki adamlar gayret göstersinler değil mi ama. Okuyun! lütfen :)
#2 - Harper Collins
Harper Collins'in bu listede olacağını en başından beri biliyorsunuzdur eminim. Benim Harper Collins'i bu listeye alma sebeplerimi 3 şeyle ifade edecek olursam : Paulo Coelho, Collins Classics farkı ve -bence- en iyi box setlere sahip olmaları. Bir de mini kitapları var ki, bazen güzelliklerine bakmaktan okuyası gelmiyor insanın. Kapak tasarımı demeyeceğim çünkü genellikle zaten hali hazırda internette olan resimleri kullanıyorlar çoğu kez ama, kapak fotoğraflarının seçimi konusunda da oldukça iyiler. En azından çoğu yayınevi gibi kitapla pek de alakası olmayan fotoğrafları alıp kapak olarak basıp alın size kapak tasarımı diyerek piyasaya sürmüyorlar. Sonuçta kaliteye değer veriyorlar.
#1 - Penguin Books
Pek tabi en iyi yabancı yayınevi Penguinbooks olacaktı zira biraz olsun twitter'dan bizi takip ettiyseniz Peguin'in özellikle kapak tasarımlarını tabiri caizse ne denli aşık olduğumu biliyorsunuzdur. Tabi yayınevini başarılı bulmamın tek sebebi bu değil, Penguin Books klasik kitaplar olsun, güncel kitaplar olsun her türde en iyi kitapları kendi bünyesinde toplayan bir yayın evi. Benim için de en iyisi. Örnek vermek gerekirse son zamanlarda bir John Green sevdası sarmış bulunuyor herkesi, hatta yakın zamanda Aynı Yıldızın Altında adlı filmi bile çekildi kitaplarından birinin. Peki bu yazar hangi yayınevi ile anlaşmalı ? Tabi ki Penguin Books. J.D. Salinger'ın The Cathcer in the Rye (Çavdar Tarlasında Çocuklar)'ı, George Orwell'in kitapları, Noam Chomsky ve Franz Kafka'nın kitapları, muhteşem filmini hatırlarsanız Truman Capote'nin Breakfast at Tiffany's (Tiffany'de Kahvaltı)'i, Gabriel Garcia Marquez ve John Steinback kitapları hatta ve hatta Elif Şafak'ın kitapları dahil bu yayınevinden çıkmakta. Aslında liste uzar gider ama burada kesmekte fayda var diyorum. Penguin Books'un bir de güzel yanı var ki kitapları belli başlı kriterlere göre gruplandırmışlar ve onlara göre kapak tasarımları yapıyorlar, ben özellikle klasik kitapların kapak tasarımlarına bayılıyorum. Kalite konusunda üstlerine tanımam. Siz hala Penguin Books'un en iyisi olduğuna inanmıyorsanız, şu fotolara bir bakın derim ;)


Not: Geçen sene çok sevgili Penguin Books basımlı 1984 kitabımı fakülteden yürüten düşünceli  arkadaşa selamlar olsun! Hem George Orwell hem de Penguin Books'dan bahsedince aklıma geldi de :(


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder