Transparent White Star

Playlist

27 Ekim 2014 Pazartesi

Yorum: Yaşamak




Başlık: Yaşamak
Yazar: Cahit Zarifoğlu
Yayınevi: Beyan Yayıncılık
Sayfa:224
Yeniden yaşamaya başlamak kolay mı?

Nasıl yorumlamasam diye bilemediğim kitaplardan biri. Nedeni ise belki daha benim bile kitabın tadına varamamam, gerçekten bilemiyorum ama bir şeyler anlatmaya çalışacağım. Aslında nasıl da istiyorum sadece birkaç alıntı ile sonlandırmayı bu yazıyı, çünkü bu kitap en iyi o şekilde anlatılır belki de. Ama internette o kadar çok sayfa bulabilirsiniz ki sadece bu kitabın alıntılarının olduğu onlardan farklı olsun tek istediğim, bu yüzden bir şeyler yazacağım.
Yaşamak çok sevgili şair Cahit Zarifoğlu'nun anı kitabı. Kendisini birçoğumuz belki de Yedi Güzel Adam dizisi ile tanıdık, ne acı.. Yine de hep derim ya ben, geç olsun da güç olmasın. Hiç tanışamayabilirdim de sevgili şair ile, buna da şükür o yüzden.
Kitaba dönecek olursam, aslında okuduğum çoğu kitaptan oldukça farklı.. Şu zamana kadar okuduğum anı kitapları arasında ise en farklısı ki toplasanız sayıları bir elin 5 parmağını geçmez sanıyorum. Neden farklı: çünkü bu kitap diğerlerinin aksine kronolojik bir sıra ile hazırlanmamış. Başka ne oluyor böyle, kafam karışmadan nasıl okuyacağım ben bu kitabı desem de oluyormuş be! Hatta böyle çok daha güzel olmuş çünkü yazarı bir şair olunca zaten okuduklarımız anıdan çok daha başkalaşıyor bu kitapta. Bir diğer farklılık ise, imla ve yazım hatalarının bu kitapta dibine vurulması. Tamam herhangi bir kitapta bile iki üç tane yazım hatası bulan ben nasıl da deli olurum bu duruma farkındayım ama bu kitap benim için de bir istisna zira yazar öyle güzel anlatmış ki bu şekilde yazmasının sebebini, beni bile kandırdı ne diyeyim. Siz de okuyun bakalım neden böyle yapmış yazar ve bana hak verecek misiniz 'böyle de oluyormuş meğer' diyerek ;
 "bu nasıl bir cümle. Ne var ki imla düşüklüğünden zevk alıyorum. İfade düşüklüklerin bile bile olduğu gibi bıraktığım da oluyor. Nasıl olsa mükemmel değiller. Olmaları da gerekmiyor. Yazdıklarımızın parlaklığından söz edemeyecek kadar aşağılardayız."


Bu kitap Zarifoğlu'nun okuduğum ilk kitabı, kim bilir belki de bu kitapla başlayarak hata ettim, belki başka bir kitabı ile başlamalıydım bu serüvene. Böyle diyorum çünkü kitabı her ne kadar sevsem de, birçok cümlenin altını çizip defalarca okumuş olsam da, bu kitap hakkında başkalarının yazmış olduğu satırları okudukça 'bende neden böyle bir etki bırakmadı, neden!' diye hayıflanıyorum kendimce. Yine de şairin özellikle Bir Değirmendir Bu Dünya kitabını da okumak için nasıl da sabırsızlanıyorum bir bilseniz. Benden şimdilik bu kadar, biraz köşeme çekilip kitapta özellikle altını çizdiğim yerleri tekrar okumak istiyorum.
Bibliomaniacs Puanı:

Uygun Fiyat Listesi:
İdefix: 9 TL
Kitapyurdu: 8.40 TL
Babil: 7.20 TL 
DR: 9 TL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder