Transparent White Star

Playlist

10 Nisan 2017 Pazartesi

Yorum : Karun ve Anarşist


Başlık: Karun ve Anarşist
Yazar: İskender PALA
Yayınevi: Kapı Yayınları
Sayfa: 313



Karun ve Anarşist kitabı çıkar çıkmaz alıp okuyanlardanım sanırım. Eeee İskender Pala olunca dur bi bloglara bakayım yorum araştırayım diye düşünmek gerekmiyor haliyle. Kitap siparişimi bile beklemeden en yakın kitapçıdan hemen alıp okumaya başladım. Bayıldım mı? Hayır. Beğendim mi? Bilemiyorum ama sanırım evet.

Kitabın konusu oldukça ilgi çekici. MÖ 500lerden alıp 1980lere getiriyor. 2 ayrı hikaye var. Lidyalılarda yaşayan 3 arkadaş. Karun için çalışıyorlar. Çok yakın arkadaşlar ve zamanla 3ü de aynı kıza aşık oluyorlar. Aşk aralarının açılmasına neden oluyor ve entrikalar burda başlıyor. Ve yine 3 arkadaş 1980lerin Türkiye'sinde. Aynı kıza aşık oluyorlar ve sonrasında yaşananlar..  Kitabın sonunda bu 2 hikaye birleşiyor. İşte ben tam olarak bu birleşme  noktasına takıldım.Bana biraz zorlayıcı geldi. Hani bi konu düşünülmüş şu mesajı vereyim ben bu kitapta denmiş ama çok fazla zorlanmış gibi geldi. Daha doğal daha içten beklerdim sanırım. ama elbette dil yine muhteşem yine elinden bırakamayıp bir solukta okuduğun bir kitap. 

Heralde kitabın bende en hayranlık uyandıran noktası Lidyalılardan 1980'lere geçilen sayfalar. O kadar başarılı bir anlatım olmuş ki bir hedefe kitlenmişken bir anda kendinizi 1986da buluyorsunuz. Çok farklı ve güzeldi. İkinci olarak beğendiğim nokta ise kitabın en arkasına iki ayrı harita konmuş böylece kitabı okurken bölgeleri karıştırmıyorsunuz ve konuyu daha iyi anlayabiliyorsunuz.

Eğer ki ilk kez İskender Pala okuyacaksanız şanslısınız bu kitaba bayılırsınız ve bundan sonra okuduğunuz diğer kitaplarına da aşık olursunuz ama eğer zaten bi İskender Pala okuyucusuysanız bu kitabın mesela Mihmandar'ın verdiği lezzeti vereceğini sanmıyorum.

                                                               Bibliomaniac Puanı : 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder