Transparent White Star

Playlist

24 Nisan 2016 Pazar

Yorum: Tespih Ağacının Gölgesinde (Harper Lee)


Başlık: Tespih Ağacının Gölgesinde
Yazar: Harper Lee
Yayınevi: Sel Yayıncılık
Sayfa: 240

Tespih Ağacının Gölgesinde adlı kitabı almayı düşünmüyordum ama D&R'da 9.90 Tl olduğunu görünce dayanamayıp aldım. Ve yoğun olmama rağmen oldukça kısa bir sürede de okumayı bitirdim. Bu kitap duyduğum kadarıyla Bülbülü Öldürmek'ten daha önce yazılmış. Basılma süreci nasıl gerçekleşti bilmiyorum ama ben birçok kişinin aksine bu kitap ile hayalkırıklığına uğramadım. 

Bülbülü Öldürmek Scout adlı küçük bir kızın ağzından anlatılmıştı, bu kitapta ise Scout artık 26 yaşında ve yaşadığı şehir olan New York'dan iki haftalığına Alabama'ya dödüğünde artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmadığını ya da aslında her şeyin aynı olduğunu ama onun bunu çok geç fark edip bocalamasını konu alıyor. 

Bülbülü Öldürmek benim için tüm zamanların gelmiş geçmiş en iyi kitaplarından falan değildi, o yüzden karakterlerin geçirmiş oldukları değişim ya da gerçek yüzlerini* görmek beni çok da üzmedi. İki kitabı karşılaştıracak olursak, Bülbülü Öldürmek küçük bir kızın ağzından anlatıldığı için inandırıcılığı bir yere kadar. Yani aslında Atticus Finch karakteri Scout'un kendi hayal dünyasında yarattığı kusursuz bir karaktermiş ve bu kitap ile biz onun da aslında diğerlerinden pek de farkı olmadığını görüyoruz. Tabi bu durum benim kafamda başka bir soruya neden oldu, o da annesi de olmayan Scout'un karakterinin nasıl oldu da bu şekilde şekillendiği. Calpurnia'yı unutmamak gerek tabi ama bu kitapta onun yerini düşününce Scout'u böylesine güzel yetiştiren kişi gerçekten de Calpurnia mıydı diye de düşünmüyor değilim.

Tespih Ağacının Gölgesinde kitabı ile ilgili aklımda birkaç soru, anlamadığım birkaç nokta da var ki aslında çok da önemli değiller bence o yüzden bunlara değinmeyeceğim. Ama bu kitapta beni üzen tek nokta Calpurnia'nın durumu oldu. Onun dışında bir hayalkırıklığım olduğunu söylersem yalan olur. Kitap ile aramda duygusal bir bağ kurmadan durumu değerlendirdiğimde bence ikinci kitaptaki (ki aslında ilk kitap) olaylar olması gereken yerde. 

Eğer Bülbülü Öldürmek romanını çok seviyor, Atticus Finch'e hayran falansanız bu kitabı okumanızı önermem. Tespih Ağacının Gölgesinde bana göre Bülbülü Öldürmek'in devamı niteliğinde değil. Ama tabi okumak isteyen bunu da okusun, şahsen ben okuduğum için bir pişmanlık yaşamıyorum. 

Bu arada ben Bülbülü Öldürmek'i İngilizce okumuştum bunu ise Türkçe. Ve çevirmenin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gördüm bu kitapta. Püren Özgören gerçekten iyi çevirmenlerden biri. Bu kitabı böyle güzel çevirdiği için çok teşekkürler. 


Bibliomaniacs Puanı:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder