Transparent White Star

Playlist

11 Temmuz 2014 Cuma

Yorum: Portobello Cadısı


Başlık: The Witch of Portobello
Yazar: Paulo Coelho
Yayın Evi: Harper Collins
Sayfa Sayısı: 320

"İlginç yerler keşfetmenin en iyi yolu kaybolmaktır."

"Aşk bazen insanı uçuruma sürükler; işin kötüsü, sevdiklerimizi de yıkıma götürür."

Ne desem de bu kitabı en güzel şekilde anlatsam diye düşünüp kayda değer bir şey bulamayınca neden alıntılar ile bunu anlatmıyorum ki dedim. Kitapta romanın kahramanı Athena'yı anlatan en iyi iki alıntı belki de bunlardı. Athena ilginç yerler, ilginç şeyler keşfetmek için kaybolan bir karakter. Ama kendini yeni şeyler keşfetmeye ve biraz da kendini bulmaya çalışırken ailesi ile onu sevenleri de bu serüvene ister istemez ortak edip onları mutsuz ediyor. 

Kitabın beni en çok cezbeden yanı Athena'nın serüveninin kendi ağzından değil de onu tanıyan insanların ağzından anlatılmasıydı. Athena kendini nasıl bir insan olarak görüyor hala emin değilim ama arkadaşları, ailesi tarafından nasıl bir insan olarak bilindiğini Paulo Coelho okuyucuna öyle güzel aktarıyor ki başkalarının gözünde Athena nasıl biri çok iyi biliyorum. Paulo Coelho'nun işte bu yönünü çok seviyorum, onun kitaplarını okurken o kitaplardaki karakterin yerine kendimi çok rahat bir şekilde koyabiliyorum bu kitabında olduğu gibi.

Kitabı genel olarak her ne kadar sevsem de ortalara doğru biraz sıkıldığımı söylemeden geçemeyeceğim. İşte bu yazıyı yazarken kara kara düşünüyorum acaba kaç puan versem diye. Yine de Paulo Coelho'nun her zaman olduğu gibi farklılığını koruduğunu düşünüyorum, gerek konusu gerekse de tarzı ile. 

Ben kitabı İngilizce olarak okudum çevirisini de beğendim oldukça basitti ve beni hiç zorlamadı tabi Can Yayınları'nın da çevirilerini çok beğeniyorum. Kitap biblomaniac arkadaşımın olmasa Can Yayınları'ndan şaşmazdım kesinlikle. Orijinal dilindeki tadı çeviri halini okuyan bizler yeterince alabildik mi bilmiyorum tabi ama şimdiye dek çevirisini en çok sevdiğim kitaplar arasında Paulo Coelho'nun romanları her zaman var. Hedefim: yazarın tüm romanlarını okumak! 

Son olarak neden 4 ya da 5 değil de 3.5 puan verdiğime gelecek olursak kitabı yeni okumaya başladığımda daha sonra neler olacağını okuma için can atarken 200. sayfaya doğru sadece bitirmek için okumaya devam etmem. Tabi sonunu bu durumun dışında tutuyorum.


Bibliomaniacs Puanı:




Uygun Fiyat Listesi:

Idefix: 14.63 TL (İngilizce)
DR: 16.38 TL (İngilizce)
Okuoku: 13.87 TL (Türkçe)
İdefix: 14.25 TL (Türkçe)
DR: 14.25 TL (Türkçe)
Kitapyurdu: 14.25 TL (Türkçe)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder