Transparent White Star

Playlist

25 Aralık 2014 Perşembe

Yorum: Allegient (Divergent #3)


Başlık: Allegiant (Yandaş)
Yazar: Veronica Roth
Yayınevi: Harper Collins
Sayfa: 526

Aslında bu yorumu yazmaya elim gitmiyor ama başladık bir kere seriyi yorumlamaya yarım bırakmak içime sinmez. Elim gitmiyor dediğim anda kitap hakkında düşüncelerimizi az çok anlamışsınızdır ama yine de devam edeceğim yazıma.

Divergent'ı ne kadar sevdiğimden tekrar tekrar bahsetmeye gerek yok sanıyorum. Merak edenler tık tık. Ama fark ettim ki son iki kitabı ile aslında Veronica Roth'u kafamda o zamanlar çok büyüttüğümü ve diğer distopik, young-adult roman yazarlarına haksızlık ettiğimi fark ettim. Kitaplarını okuduğumdan değil ama eminim çok daha iyileri vardır. Öncelikle Veronica Roth'un anlatımı çok yalın ve düz ve sade ve sıkıcı. Ama kadın zeki, olay örgüsü ile işi kurtarıyor ya da en azından kurtarmaya çalışıyor. Bir de şöyle bir şey var tabi, YA olsun üzerine bir de distopya olsun ben de yazarsam tutar diye düşünüyorum. Kitap yazmaya yeteneğim olduğundan değil ama siz anladınız demek istediğimi. Biraz yazarın üzerine gidiyorum, alınan, darılan olmasın. Divergent'ı okuduğum zamanlarda sanırım bu tarz kitaplara açtım, ama ondan sonra serinin devamından tutun, Hayvan Çiftliği'ne, Cesur Yeni Dünya'ya, Fahrenheit 451'e ve hatta Cinder-Scarlet-Cress üçlemesine (Winter yolda!) distopya roman konusunda yüksek lisans yapabileceğim bir dönemden geçince Divergent serisi oldukça pasif kaldı bu arada. Konuyu orijinal bulurken aslında çok da öyle olmadığını fark ettim, özellikle The Giver'ı okur ya da en azından izlerseniz ne demek istediğimi anlarsınız. Tamam belki konu olarak orijinal olmak artık çok da kolay değil zira yazılan yazılmış ama en azından anlatım açısından biraz olsun çaba istiyor diye düşünüyorum, ne dersiniz?

Genel olarak sıkıntım bu ama durumu özele indirgeyecek olursak, Insurgent yorumumda da bahsettiğim gibi ne yazık ki okuduğum Tris&Tobias Divergent'daki gibi değildiler. Doğruya doğru. Olaylar özellikle ikinci kitaptan itibaren oldukça sıkıcı bir hal almaya başlamıştı, son kitapta durum düzelir diye umuyordum ama okuma hızıma bakacak olursak kitabın sonlarını saymazsak hiç de bir düzelme olmamış. En azında sonlarda durumda bir düzelme oldu diye şükrediyorum tabi. 

Ne dedik, anlatım çok basit, bir atraksiyon yok, olaylar çok ilginç değil, Tris&Tobias değişti. Ve son olarak, o son nedir öyle ? Tamam genelde kitapların sonuna pek atarlanmam, kendi tercihidir sonuçta orası da ona kalsın ama yani eh! Bari, bari... Neyse susuyorum. Daha fazla bu seri hakkında konuşmak istemiyorum. Pişman olmadığım iki nokta var : 1. İngilizce pratik yapmamı sağladı 2.Tasarım bir harika -kitaplıkta çok şık duruyor- Dahası yok, bu kadar. Sevgiler.

Bibliomaniacs Puanı:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder