Transparent White Star

Playlist

27 Ekim 2015 Salı

Yorum: Bir Değirmendir Bu Dünya




Başlık: Bir Değirmendir Bu Dünya
Yazar: Cahit Zarifoğlu
Sayfa: 269
Yayınevi: Beyan Yayınları

Bu fotoğrafı 5 ay önce çekmişim ama yorum yazmayı bir yana bırakın ne yazık ki kitabı bile okumak bir türlü kısmet olmadı. Ama her zaman derim ya, her şeyin bir zamanı var diye. İşte ben de Bir Değirmendir Bu Dünya'yı -geç olsa da - zamanında okuduğumu düşünüyorum. Özellikle hayatımın hangi çizgi doğrultusunda ilerleyeceğini bilemediğim bir anda bana farklı bir bakış açısı kazandıran bir kitap oldu.


Zarifoğlu'nun kalemi keskin, tam da benim sevdiğim gibi. İnsan okurken bazen boğuluyormuş gibi hissediyor ama sonrasında kendini o çıkmazdan bir şekilde kurtarmayı başarıyor. Açıkçası ben gerçeklerin yüzüme vurulmasını sevdiğim için bu kitabı ayrı bir beğendim. Kendisinin okuduğum ikinci kitabı, şu an da bir şiir kitabını okuyorum ama en sevdiğim kitap hiç şüphesi Bir Değirmendir Bu Dünya oldu. Yazar/şair biraz karmaşık yazıyor, anlaması zor. Anlatmak istediklerini anlayan gerçekten kaç kişi var bilmiyorum ama o anlaşılmazlık bir hoş geliyor insana. 



Kendisinin kitaplarını okumak isteyene Bir Değirmendir Bu Dünya kitabını okuyarak başlamalarını tavsiye ederim. Diğerlerine göre kısmen daha basit bir dili var ama tabi içeriği oldukça ağır. 



Bir sonraki yazım ne zamana gelir bilmiyorum, ama kitap okumayı çok özledim. Sanırım önümüzdeki sene için ince kitaplar seçeceğim. Zira okumaya fırsat bulamıyorum bir türlü. 



Satın almak için tık tık...


Bibliomaniacs Puanı:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder