Transparent White Star

Playlist

23 Kasım 2015 Pazartesi

Yorum: Gün Olur Asra Bedel & Cengiz Han'a Küsen Bulut



Başlık 1 : Gün olur asra bedel
Sayfa : 426
Başlık 2 : Cengüz han'a küsen bulut
Sayfa : 113
Yazar : Cengiz Aytmatov
Yayınevi : Ötüken Neşriyat

Merhaba kitapkurtları, malesef tam bir hayal kırıklığıyla karşınızdayım. Cengiz Aytmatov'a okuduğum kitapları sonrası oluşan hayranlığım malum o yüzden gözümde çok büyüterek okumaya başlamış olabilirim, bilemiyorum. yazarın her kitabını okumak istemiştim de gün olur asra bedele içim hiç ısınmamıştı fakat taa 1 yıl önce cengiz hana küsen bulutu duyduğumda alıp okumayı çok istemiştim ve de sipariş verirken cengiz han'a küsen bulutun gün olur asra bedelin devamı olduğunu öğrendiğimde ee peki madem o kitabı da okuyayım dedim ama ben yine de çok beğeneceğimi düşünerek başladım kitapların ikisine de hatta ilk kitabı beğenmeyince yok yok 2. çok iyidir diyerek avuttum kendimi. Gerçekten eğer ben kitabı anlamadıysam affola.

Gün olur asra bedel 2 hikayenin birleşimi. Kitapta 2 ayrı hikaye var fakat sonunda birleşiyorlar. Kitaba baktığımızda 2 önemli mesaj barındırıyor. 1. siyasi amaçlar yüzünden masum insanların hayatının kararması ve 2. insani değerlerin hiçe sayılması. 2 mesaj da çok değerli ama kitap yaklaşık 500 sayfa ve beni aralarda çokça bunalttı ve de 2 ayrı hikaye de bence çok zorlama olmuş, yazılmak için yazılmışçasına. 

Şunu belirtmeliyim ki bence Cengiz Aytmatov konular arası geçişi en iyi yapan yazarlardan. Bir adamdan bahsederken farkli bir konuya öyle yumuşak geçiyor ki o konu değişimini fark edemiyorsunuz bile. Bu kitapta da bunu çokça görebiliyoruz.

Cengiz Han'a küsen bulut ise bambaşka bir hikaye aslında ama devamı gibi yazılmış . Gün olur asra bedel de ki bir karakterin yazdığı bir hikaye anlatılıyor bu kitapta. Eğer bu kitapta beni rahatsız eden şeylerden bahsedersem spoiler vermiş olurum o yüzden hiç girmeyeyim oralara. Bu iki kitabı da çok fazla beklentiye düşmeden okursanız benim kadar hayal kırıklığına düşmezsiniz diye düşünüyorum. Şimdiden iyi okumalar.




Bibliomaniacs Puanı:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder