Transparent White Star

Playlist

28 Kasım 2015 Cumartesi

Yorum: Dava (Franz Kafka)


Başlık: Dava
Yazar: Franz Kafka
Sayfa: 320
Yayınevi: AltınPost Yayıncılık

Ve sonunda bir Kafka kitabı daha bitirdim ama nasıl bitirmekti bu işte onu şimdi anlatacağım...

Daha önce Kafka'nın Dönüşüm'ünü okumuş çok sevmiş ama Aforizmalar'ını okuyup kendisinden deyimi yerindeyse nefret etme eşiğine gelmiştim. Ama düşündüm taşındım ve kendisine bir şan daha vermeye karar verdim (kim oluyorsam!). Başladım Dava'yı okumaya. Açıkçası son zamanlara okuduğum kitapları bir türlü bitirememem göz önüne alınırsa bunu bir hafta kadar kısa! bir sürede bitirmem aslında şaşırtıcı çünkü kitaptan pek bir şey anlamadım. Yani anlayacağınız kitap oldukça akıcıydı.

Kafka'nın karamsarlığı meşhur biliyorum ama bu kitap benim sadece içimi karartmadı aynı zamanda kafamı çok karıştırdı. Aslında buna pek karıştırmak da denemez zira kafamın içi boş gibiydi, kitaptan pek bir şey anlamadım. 

Keşke diyorum, kitabı okumaya başlamadan önce hakkında bir araştırma yapsaymışım çünkü sonradan yaptığım bir araştırmaya göre Kafka her zaman olduğu gibi derin konulara değinmiş. 

Ben de aslında bu yazıyı kitabı yorumlamaktan ziyade kitabı okumayı düşünenlere bir tavsiyede bulunmak üzere yazdım. Siz siz olun kitabı okumadan önce bir araştırma yapın ^^ 

Keyifli okumalar...


Bibliomaniacs Puanı:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder