Transparent White Star

Playlist

30 Kasım 2015 Pazartesi

Kasım Ayı Kitap Alışverişi - 2015



Çok uzun zamandır ne doğru düzgün kitap okuyabiliyordum ne de kitap satın alıyordum. Yavaş yavaş eski tempoma döndüğümü fark edince bu ay yaptığım kitap alışverişini de paylaşmak istedim. Umarım çok kısa bir süre içerisinde buradaki tüm kitapları okuyup yorum yazacağım. Zaten fark etmişseniz hepsi ince kitaplar, okuması çok zaman almaz diye düşünüyorum ^^ 


Nagazaki - Eric Faye : Nagazaki'de yaşayan Shimura-san'ın evindeki yiyeceklerin kaybolmasını fark etmesiyle başlayan ve bu olayı evine yerleştirdiği kamerayla çözmeye çalışmasını konu edinen bu kitabın şimdiden yarısını okudum. Hikaye gerçek bir olaydan esinlenilerek yazılmış. Anlatımı ve olayın gizemi benim çok hoşuma gitti. Kitabı bitirdiğimde de aksini düşüneceğimi zannetmiyorum ama bekleyip görelim...

Hızlandıkça Azalıyorum - Kjersti Skomsvold : Daha önce sevdiğim booktuber'lardan bahsetmiştim. İşte onlardan biri olan Jen Campbell'in bir videosunda bu kitaptan bahsettiğini duymuş ve kitabı çok merak etmiştim. Kitabın İngilizce'sini acaba idefix'te bulabilir miyim diye kara kara düşünürken yazarın adını arama kutusuna yazdım ki ne göreyim! Türkçe'si canım Jaguar Yayınları'ndan çıkmış. Tabi başlangıçta inanamadım bir kaç defa kontrol ettim ama gerçekmiş. Jaguar Yayınları'na hayranlığım bir kat daha arttı tabi bu olaydan sonra. Yani yakında yayın evinin diğer kitaplarını blogumda sıklıkla görebilirsiniz ^^ 

Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat - Stefan Zweig : Yazara olan hayranlığımı artık siz de öğrenmişsinizdir. Kendisinin bütün kitaplarını en kısa zamanda okumak istiyorum. Ama peş peşe okuyup bu serüveni kısa tutmaya niyetli değilim bilesiniz! Bu kitabını da birkaç blogger'ın sayfasında görmüş ve merak etmiştim. Bakalım anlatıldığı kadar var mıymış?. Gerçi şüphem yok ama...

Ungenach - Thomas Bernhard : Bu kitabı ve yazarı nasıl&ne zaman fark ettim inanın bilmiyorum. Uzun zamandır farklı tarzlardaki kitapları okumak istiyordum. Anlatı türündeki bu kitabı da fark edince hemen almak istedim. YKY de güvendiğim yayın evlerinden biridir, kötü bir kitap olmadığına işte bu yüzden eminim. Hem kötü olsa ne yazar, 80 sayfalık bir kitabı okumakla bir şey kaybedeceğimi düşünmüyorum.

Başka Zaman Kütüphaneleri - Zoran Zivkovic :  Daha önce de söylemiştim, kitaplardan çok sevdiğim bir şey varsa o da kitapları anlatan kitaplardır diye. İşte bu da onlardan biri. Listedeki diğer kitaplar gibi buna olan beklentim de yüksek. Bakalım ne olacak...

Gözyaşları ve Azizler - Emil Michel Cioran : Son olarak başka bir Jaguar kitabı daha. Yine değişik bir tür, farklı bir kitap. Jaguar daha da hızlanıp çabucak yeni kitaplar çıkartmazsa, kitaplığıma eklenmek üzere 22 tane daha kitapları kaldı.

** An itibari ile sipariş ettiğim bir kitabın gelmediğini fark ettim ve büyük bir korku yaşadım. Meğer kitabım henüz temin edilememiş.. Umarım 'Soran Olursa Öğretmenim Demeyin' adlı kitap da bir an önce gelir ve onu da okurum ^^

Sizin içlerinde okuduğunuz ya da okumak istediğiniz kitaplar var mı merak ediyorum doğrusu. Ben listemden oldukça memnunum, ama siz ne düşünüyorsunuz?..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder