Transparent White Star

Playlist

26 Ocak 2017 Perşembe

Yorum: Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz & Bazen Bahar (Melisa Kesmez)


Başlık: Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz & Bazen Bahar
Yazar: Melisa Kesmez
Yayınevi: Sel Yayıncılık*
Sayfa: 144 & 110

Melisa Kesmez ve kitaplarına bir çok sosyal medya ortamında denk gelince kendimi kitaplarını okumam gerekiyormuş gibi hissettim. Sonuçta bütün yaz Türk ağırlıklı yazarların kitaplarını okuyacaktım ve tercihen daha önce hernahgi bir kitabını okumadıklarıma şans verecektim. Sonuç olarak Melisa Kesmez çok iyi bir tercih gibi görünmüştü.

Aslında kendisi ile tanıştığım için mutluyum diyebilirim. Ama kitapları pek bana göre değilllerdi.Kapak tasarımlarına bakarak yazarın her iki kitabında yer alan ağırlıklı duygunun ne olduğunu tahmin edebilirsiniz sanırım, özellikle Bazen Bahar adlı kitabın hem kapak tasarımı hem de kitabın adı yetiyor kitabı özetlemeye. Yazarın kitaplarına karamsarlık hakim ve bir yaz okuması için aslıdna çok da doğru bir tercih değil.

Kitaplar kısa öykülerden oluşuyor, özellikle ilk kitabı olan Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz adlı kitabında çok fazla öykü var. Güzeller de.. Sadece bana göre değiller; çok, çok karanlıklar. Fakat hepsi bir yana ben Bazen Bahar'daki ilk öykü olan Domates Tohumlarını çok sevdim.

Her iki kitabı karşılaştıracak olursam da Bazen Bahar benim için çok daha iyiydi. Gerek öykülerin içeriği olsun gerekse de sayılarının azlığı... Bu tarz kitaplar okumayı seviyorum ama öykü sayısı fazlalaştıkça bunalıyorum. Aynı yazarın kaleminden, farklı gibi görünen ama özünde aynı duyguya ait çok fazla şey okumak bana iyi gelmiyor. Ama bu kitapların size hitap edeceğini düşünüyorsanız ve ikisini de okuyacağınızdan eminseniz tabi ki ilk kitabı ile başlamanızı öneririm.

Lafı kısa kesmek gerekirse, Melisa Kesmez kalemi iyi fakat bana hitap etmeyen bir yazar diyebilirim. Çok iyimser bir insan değilseniz benim gibi daha neşeli yazıları okumanızı tavsiye ederim ^^ .




Bibliomaniacs Puanı:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder