Transparent White Star

Playlist

21 Kasım 2014 Cuma

Yorum: Aforizmalar - Franz Kafka




Başlık: Aforizmalar
Yazar: Franz Kafka
Yayınevi: Sis Yayıncılık
Sayfa: 57


Aslında  bu kitap için bir yorum yazmayacaktım, zira beni öylesine sıktı ki. Sonra düşündüm ve 'neden yazmayacakmışım, sıktıysa sıktı o zaman neden sıktığını yazarım' dedim. Siz de ne kadar şanslısınız ki şu sıralar bir broşür okusam onu bile yorumlayasım var sadece zaman konusunda şanslı değilim o kadar ama bu konuya şimdi hiç girmeyelim zaten. Bu kitap beni sıktı sıktı ama doğrusunu söylemek gerekirse neden sıktığına dair hiçbir fikrim yok. Sadece bana yazılanlar çok uzak geldi, inanmamaktan değil bu, ne bileyim anlamlandıramadım çoğu kısmını. Açıkçası birçok defa kendime 'yine ne diyor bu yazar' dediğim oldu - tabi üzerine düşüp ikinci defa okumaktansa önümdeki satırları bile atladığım oldu kimse bir şey söylemesin biliyorum hatamı biliyorum da işte elimde değil-. Bu durumdan çok da mustaribim aslında, çünkü Kafka'nın Dönüşüm kitabını çok sevmiştim, ona güvenerek de bu kitabını almıştım biraz ama evdeki hesap çarşıya ne zaman uydu ki! Sırf bu kadar karmaşık diye Kafka'ya kızacak da değilim tabi, hem de aforizmalarının yayınlanmaması konusunda oldukça hassas davranmışken. Belki de tüm suç -şimdi adını unuttuğum- Kafka istemediği halde bu kitabı basarak ona bir nevi ihanet eden arkadaşının. Ya da tamam onların suçu yok suç daha kitaba başlamadan aslında sonunda ne düşüneceğini hemen hemen tahmin ettiği halde pısırıp yerine oturmak ve seveceği bir kitap bulmak yerine o kitabı okuyup bir de üstüne gelmiş burada yorum yazmaya çalışan benim! Kafka'nın Aforizmalar'ından bahsediyordum ben değil mi, bir an neyden bahsettiğimi unuttum gibi oldu da kusura bakmayın yorum aldı başını gidiyor çünkü iki haftadır vizelerin azizliğine uğramış bulunmaktayım da, biraz saçmalıyorum doğal olarak. 

Ama kendimi tutamayacağım, varsa bir baba yiğit, kitapta her bölümü tek tek bana açıklayacak ortaya çıksın istiyorum! Nasıl bir kafada olmalıyım, bu kitabı hayranlıkla okumak için? Yoksa daha en başta, okuduktan sonra 'Kafka'ya bir kez daha hayran oldum' demeyi düşünürken mi yaptım hatayı. Bazen bir yazarın her kitabında kendinizi bulamıyorsunuz, durum o kadar basit aslında, ısrarcı olmaya gerek yok. Yine de Kafka'dan henüz vaz geçmiş değilim.

Uzun lafın kısası ben bu kitabı sevmedim arkadaş, en başından beri neden yayınlamışlar ki. Kafka'ya özel kalsaymış bunlar da benim değerli vaktimi almasaymış, gerçi elbet bir seveni vardır. Sadece ben bu kitabı okumamalıydım, işte öyle. Siz de felsefeden çok haz etmiyorsanız, hele hele aslında okuduğunuz cümlelerin bir de arka planının olduğu onların da sadece yazarın kafasında olduğu kitapları sevmiyorsanız, bu kitap size göre değil arkadaşım aynen bana göre de olmadığı gibi.

Bibliomaniacs Puanı:
Uygun Fiyat Listesi:
Kitapyurdu: 2.61 TL
İdefix : 3.60 TL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder