Transparent White Star

Playlist

18 Aralık 2015 Cuma

Top 5 Cuma: Popüler Olmayan Kitaplar

Yine bir 'uzun zamandır ... yapmıyordum' girişiyle karşınızdayım. Ama evet, uzun zamandır Top 5 listesi yayınlamıyordum, okuduğum kitapların hepsine de yorum yapamadığımı fark edince hazır Cuma günü gelmişken bu fırsatı değerlendireyim dedim. Bu listede yayınlayacağım kitapların adını hemen herkesin duyduğu birçok kitaptan çok daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bazı kitaplara haksızlık ediliyor, edilmesin.

#1 - Nagazaki (Eric Faye)



Bu kitaba bir blog'da rastladım ve o zaman aklıma okumayı koydum. Sonunda aldım ve aynı hafta içinde kitap elden ele dolandı, okumayan kalmadı ^^ Ve ben dahil herkes de çok beğendi. Yazarın kalemi çok güçlü değil ama hikayenin şimdiye kadar okuduklarımdan çok farklı olması beni oldukça etkiledi. Gerçek bir olaydan esinlenilerek yazıldığını duyduğumda bu kitabı çok seveceğimi biliyordum zaten. Sizlere de bu kitabı okumanızı öneririm, korkmayın sevmeseniz bile zaman kaybı olmayacaktır zira kitap incecik.

#2 - Hızlandıkça Azalıyorum (Kjersti Skomsvold)



Hızlandıkça Azalıyorum'u bir youtuber'ın videosunda görür görmez alıp okumak istemiştim. Açıkçası çevirisini bulmuş olmama hala şaşırıyorum ama artık alıştım Jaguar'ın bu güzelliklerine. Kitap güzeldi, hikaye değişikti ama beklentimin biraz altında çıktı diyebilirim o da ben kitabı okumak için bekledikçe beklentimi arttırmışım, kitabın yapacak bir şeyi yoktu ^^

#3 - Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu (Stefan Zweig)



Stefan Zweig aşkımdan bahsetmeyeceğim... Ama yazarın çoğu kitabının pek bilinmemesine üzülüyorum. Her seferinde birine kendisinden bahsederken 'hani var ya, Satranç'ın yazarı' demekten gına geldi, oturun okuyun şu adamın kitaplarını! lütfen... ^^

#4 - Uzun Hikaye (Mustafa Kutlu) 



Mustafa Kutlu'nun da hak ettiği yerde olduğunu düşünmüyorum. Tamam kitaplarını seven güzel bir kesim var ama bence bu kitaplar herkese hitap eder. Bu kitabı belki filmi çekildiği için biliniyordur ama çoğu kişinin okuduğunu zannetmiyorum. Benden naçizane bir tavsiye: okuyun, mutlaka!

#5 - Uçabileceğini Hayal Eden Tavuk (Sun-Mi Hwang)



Ve benim en sevdiğim kitaplardan biri... Hayvan Çiftliği siyah ise bu kitap kapağı gibi beyaz. Allegorik hikayeleri seviyorsanız bu kitaba bayılacaksınız, ayrıntılı yorumum zaten blog'da mevcut ama ben bir kez daha söyleyeyim, bu kitabı okuduktan sonra bir pişmanlığınız olmayacaktır -Orwel'daki mükemmeliyeti beklemediğiniz müddetçe- ...


Keyifli okurlar...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder