Transparent White Star

Playlist

12 Nisan 2015 Pazar

Kitapla Randevu!


Aslında bu fikir 2014 yılında hayata geçmiş ama ben bunun hakkında konuşma fırsatını ancak buldum. Çok beğendiğim bir fikir olduğu için sosyal paylaşım sayfalarından bir fotoğraf paylaşıp geçmek içime sinmedi kısa da olsa bir blog yazısı yazmak istedim. Ve işte buradayım...

A Blind Date with a Book, kitabı kılıfına göre yargılayanları engellemek için çıkmış bir fikir. Bu muhteşem fikrin üreticileri ise Avustralya'daki Elizabeth'in Kitap Evi çalışanları. Fikir tam olarak nasıl ortaya çıktı bilemiyorum ama bu fikri ülkemizde de görmek istiyorum. Eminim kitap severler bayılacaklardır buna. İşin bir de güzel yanı var ki, kitaplar ikinci el oldukları için zaten çok fazla para vermiyorsunuz yani kaybedeceğiniz çok bir şey yok. Zaten söz konusu kitaplar olduğunda giden paraya pek acımıyoruz ama yine de kitabı sevmeme ihtimalimiz her zaman için var değil mi?.

Bu kitap evi ikinci el kitapları kese kağıtları ile katlayıp, kağıdın üzerine kitap ile ilgili ipuçları yazmışlar. Böylece kitap hakkında genel anlamda bir fikriniz olmuş oluyor. Kitabın tanıtımını koymamaları çok hoşuma gitti zira tanıtımlar reklam amaçlı oldukları için kitabı olduğunda abartı gösterebiliyorlar. Kaç defa kitap tanıtımına ve kapak tasarımına kanıp aslında çok da ilgimi çekmeyecek kitapları alıp okuduğumu bir ben bilirim. İşte bu fikir bu duruma engel oluyor. Anlayacağınız objektif olmak her zaman için çok daha iyi. 

İşte kitapların üzerinde yazan yazılardan bir örnek:
  • 19. yüzyılın en iyi İngiliz Edebiyatı yazarlarından / 20. yüzyılın kült yazarının ilk romanı
  • 'Ne okuyorsunuz, Bayan...?' 'Ah! Sadece bir roman.' diye yanıtladı genç bayan.
  • Gotik kahraman, romantik gizem, tüyler ürperten eski bir bina
Yani aslında kitabın içeriği çok da sürpriz olmuyor okura, yine de bir risk var ortada ve imkanım olsa ben bu riski seve seve göze alırım! 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder