Transparent White Star

Playlist

18 Nisan 2015 Cumartesi

Yorum: Beyaz Zambaklar Ülkesinde


Adı: Beyaz Zambaklar Ülkesinde
Yazarı: Grigory Petrov
Sayfa Sayısı: 204
Yayın evi: Fide Yayınları

Bir eğitimci 'adayı' olarak bu kitabı okumak için çok geç kaldım biliyorum ama belki de okumam gereken zaman tam da şimdi idi. Fakat Beyaz Zambaklar Ülkesinde kitabını defalarca daha okuyacağımdan emin olabilirsiniz, öylesine güzel bir kitaptı.

Bilmeyenler için kitabı bir cümle ile anlatacak olursam; Beyaz Zambaklar Ülkesinde, Finlandiya'nın bataklık ve işgal altındaki bir ülke halinden bu günlere nasıl geldiğini Rus yazar Grigory Petrov'un ,ki kendisi aslında rahipmiş, çıktığı seyahatlerde yaşadıkları ile anlattığı bir kitap.

Bilirsiniz Finlandiya PİSA raporlarının hep en üst sıralarında yer alan bir ülke ve nereden nereye geldiği ise oldukça şaşırtıcı. Türkiye'nin ise bu listenin her seferinde istikrarlı bir şekilde sonlarında yer aldığını söylemeden edemeyeceğim. Kitaptan çok fazla bahsetmek istemiyorum, zaten incecik bir kitap bir oturuşta bitiyor içerikten bahsetmenin bir manası yok. Zaten kitap bölümlere ayrılmış ve her bölümde farklı bir hatıra var, bahsedecek olursam hangi birinden bahsedeyim. Ama demem o ki bu kitabı henüz okumadıysanız ilk fırsatta kitabı bir şekilde temin edin ve okuyun. Özellikle bir eğitimci iseniz okuyun çünkü geleceğin mimarları, politikacıları, doktorları ve dahası sizin sınıflarınızdan geçecek, ülkemizin geleceğine bir şekilde katkınız, katkımız olsun değil mi!.

Son zamanlarda kitapları okurken beğendiğim cümlelerin altlarını çizmeyi çok seviyorum ama bu kitapta bunu yapamadım çünkü yapsaydım tüm kitap çizili olacaktı. Her cümlesinde ayrı ve önemli bilgiler olan bir kitap olduğuna emin olabilirsiniz. Kitaba 5 puan verecektim ama geçişleri çok hızlı olduğundan, daha da mühimi anlatımı çok basit ve zorlama gibi olduğundan -ki sanırım bunun sebebi çevirmenin gazabına uğradığı için- kitaptan 1 puan-cık düşürdüm. 

Keyifle okumanızı dilerim...

Not1: Nedense bu kitabın İngilizce çevirisine bir türlü rastlamadım.

Not2: Zambaklar Ülkesi Kanada'nın lakabı, Göller Ülkesi ise Finlandiya'nın lakabı iken kitabın adı nasıl da Beyaz Zambaklar ülkesi oldu bilmiyorum.


Bibliomaniacss Puanı:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder