Transparent White Star

Playlist

24 Nisan 2015 Cuma

Top 5 Cuma: ...'lı En İyi Kitaplar

Merhaba sevgili okurlar, biz yine tembellik edip bir süredir Top 5 Cuma listesini yayımlamadık. Umuyoruz ki şu baş belası KPSS sınavı sonrasında istemediğiniz kadar paylaşım yapacağız. Bu haftaki Top 5 Cuma listesinin konusu olarak, önümüzdeki haftalarda da buna benzer listeler yayımlayacağız, başlıklarında hayvan isimleri geçen en sevdiğimiz kitapları paylaşmak istedik. Aslında ummadığımız kadar çok kitap çıktı karşımıza ama geleneği bozmayalım dedik ve içlerinden itina ile 5 tanesini seçtik. Umarız beğeneceğiniz ve sizleri okumaya sevk edecek bir liste olur. 

#1- Çalıkuşu (Reşat Nuri Güntekin)


Sanırım kitap okumayı seven hemen herkes Çalıkuşu'nu okumuştur ya da okumasa bile adını duymuş, içeriğinin ne hakkında olduğunu biliyordur. Bu nedenle kitabın konusundan bahsetmeyeceğim. Çalıkuşu'nun bende özel bir yeri vardır, kendisi daha ortaokul zamanlarımda Reşat Nuri Güntekin'in o muhteşem kalemi ile tanışmama vesile olduğu için bu listenin olmazsa olmazlarıdır benim için. Ve ilginçtir ki Türkçe dersinde ödev olarak okumuş olmama rağmen bu kadar sevdim kitabı ki sırf ödev oldukları için çoğu kitaptan nefret ederiz, gelin siz düşünün Çalıkuşu'nun nasıl harika bir kitap olduğunu.
Kendi kopyamı zamanında birine hediye etmiştim fakat bu durumdan ne yazık ki birazcık pişmanlık duymuştum, yeri gelmişken buradan çok sevgili arkadaşıma -o kendini biliyor- bana bu kitabı hediye ettiği için teşekkür ediyorum. Her ne kadar kitabın çoğu kısmını hatırlıyor olsam da yakın zamanda tekrar okuyacağım kitaplar arasındadır Çalıkuşu, ve söylemeden edemeyeceğim bibliomaniac arkadaşım ile beraber de Reşat Nuri Güntekin'in diğer tüm kitapları ile ilgili de güzel bir sürpriz hazırlamak istiyoruz sizlere -ağzımda bakla ıslanmaz-. 

#2- Hayvan Çiftliği (George Orwell)


Blog yorumlarımın bir kısmını okuyan herkes büyük bir George Orwell hayranı olduğumu az çok bilir. Ya da distopya romanları hayranı mı demeliydim bilemedim... Durum böyleyken bu listeye kendisinin en çok bilinen ve en iyi romanlarından birini de eklememek olmazdı. Kitabı bilmeyenler için pembe kapak tasarımına aldanıp sanmayın ki eğlenceli bir kitap olacak. Bu kitabın eğlence ile ya da çocuk kitapları ile uzaktan yakından alakası yok. İncecik bir kitap ama incelemeye dökülse sanırım ciltler dolusu kitap çıkar ortaya abartmıyorum -ya da belki biraz'cık abartıyorum- . Bu yazıyı yazarken bile kitabı tekrar okuma hissi oluştu bence, gerisini varın siz düşünün. Kitap hakkında pek bir şey söylemek istemiyorum sadece Sovyet Rusya ve Stalin ile ilgili olduğunu bilmeniz yeterlidir diye düşünüyorum. İçinde romantik öğelerin ağırlıklı olduğu günümüz distopya romanlarını bir kenara koyup artık ciddi bir distopik roman okumak istiyorum diyorsanız Orwell'ın Hayvan Çiftliği ile başlayabilirsiniz bu serüvene.

#3-Mavi Kuş ( Mustafa Kutlu )




Top 5 Cuma listesini ne hakkında yapsak diye düşünürken bir anda bu konuyu bulduğumuzda aklıma ilk gelen kitap Mavi Kuş oldu. Aslında ismi ve kapak tasarımı gibi kendisinin de tatlı mı tatlı olduğu bu kitaptan doğrusu çok da bahsetmeme gerek yok diye düşünüyorum çünkü bu kitabın yorumu zaten blogda mevcut. Buyurunuz tık tık. Kısaca söylemek gerekirse Mavi kuş bir hikaye kitabı yani incecik bir kitap. Tam da yolculuk yaparken okunacak olanlardan- sanırım birçok okur yolculuk sırasında kitap okumaya en az benim kadar bayılıyordur. 

#4- Abdülhamid'in Kurtlarla Dansı ( Mustafa Armağan )



Ne ilginçtir ki tam bir Mustafa Armağan okuyucusu olarak blogda bu zamana kadar onun kitaplarından hiçbirine yorum yazmamışım oysa ki çok kitabını okumuşumdur. Her biri birbirinden başarılı olmakla birlikte bence en iyileri arasındadır "Abdülhamid'in Kurtlarla Dansı". Belki de yazarın ilk okuduğum kitabı olduğu için bu kadar çok seviyorum. Benim için bir kitabı okumanın kriteri şudur: Evet, o kitabı okurken zevk alacağım ama kitabı bitirip kapağını kapattığımda da çok şey öğrenmiş olduğumu hissetmem gerekiyor. Eğer öğrenmediysem kendimi doymuş hissedemiyorum. Bu yüzden Mustafa Armağan kitaplarını çok severim zaten hele bir de "gerçek tarih" ile yakından ilgileniyorsanız yazarın kitaplarına bayılıyor olmanız çok doğal. Doğrusu dilinin keskinliği bazen güzel gelirken bazen de rahatsız etmiyor değil. Kitaba dönecek olursak, Abdülhamid "ulu hakan" mı "kızıl sultan" mı? 33 yıl hasta adamı ayakta tutmuş bir padişah nasıl olur da bu kadar farklı olabilir insanların gözünde? Bence bütün bilgilerinizi rafa kaldırıp ön yargısız- sakın bu söylediğimden sorgulamadan okumak gibi bir anlam çıkartmayın-  bir şekilde bu kitaba verin kendinizi. Zaten sonrasında raftaki bilgilerinizi de alıp ister istemeden araştırma yapmaya başlayacaksınız ve Vahdettin dahil bütün Osmanlı padişahlarına yapılan haksızlığı görebileceksiniz. Bir de " Abdülhamid'in Kurtlarla Dansı 1" ve " Abdülhamid'in Kurtlarla Dansı 2" var. Ben iki kitabı da şiddetle tavsiye ediyorum.

#5- Miyase'nin Kuzuları ( Üstün Dökmen )


Hayatım da okuduğum ilk ve tek psikoloji kitabı olarak kalacağından emin olduğum bu kitabı Kocaeli Kitap Fuarı'nda Üstün Dökmen'in konferansı öncesi arkadaşımın gazına gelip almıştım. Alırken hep şunu diyordum "ama ben psikoloji kitabı okumam ki" ve sonrasında da bir deneyeyim diyerek aldım. Konferans sonrasında nasıl bir hata yaptığımı da anladım zaten. Kitaba laf söylemiyorum bu tamamen benimle ilgili bir durum. Kendimi bildim bileli psikoloji kitaplarını sevmemişimdir. Doğrusu bence Üstün Dökmen bu alanda ki en iyilerden kesinlikle çünkü sonuçta kitabı yarıda bırakmadan okudum ve fena değilmiş dedim sonunda da ama bir daha da almayacağıma eminim. Tekrar belirtiyorum ki bu durum tamamen ben ve psikoloji kitapları arasındadır.  Miyase'nin Kuzuları insanların hayat boyu karşılaşacakları olayları hayvanların gözünden anlatan bir roman. Bütün olaylar hayvanlar üzerinden okura aktarılıyor. Eğer ki bu tarz kitapları seviyorsanız okuyunuz derim.

Bir Top 5 listesinin daha sonuna geldik, sevgiyle kalın... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder