Transparent White Star

Playlist

26 Eylül 2015 Cumartesi

Taşınırken Yanıma Hangi Kitapları Alıyorum ?


Daha önceki yazılarımda Kpss'ye hazırlandığımdan bahsetmiştim. Çok şükür daha ilk seneden atandım. Her şey çok hızlı ilerliyor, henüz kendime kalacak bir daire kiralayamadım, bavulumu da hazırlamadım ama yanımda getireceğim kitaplarımı belirledim. Umarım hepsini bavula sığdırabileceğim yoksa kol çantamda ya da başka bir şekilde taşımayı planlıyorum. Zaten o kadar kitaptan 13'e inmişim sayıyı daha da azaltamam.

Bir Geyşanın Anıları - Arthur Golden :Bu kitabı ne zaman aldım inanın hatırlamıyorum ama hala okuma isteğim var. Tek sorun beklentimin gün geçtikçe artması ve hayalkırıklığına uğrayacağım korkusu. Umarım korktuğum gibi olmaz. 

A Tale of Two Cities - Charles Dickens : İki Şehrin Hikayesi'ni üniversite bitmeden okumaya başlamıştım, mezun oldum hatta artık resmen bir öğretmenim ama kitap henüz bitmedi ^^ İçerik ağır, anlatım karışık, acaba çevirisini de alıp birlikte mi okusam diye düşünmüyor değilim. Okuyanlarınız varsa tavsiyelerinizi mutlaka bekliyorum.Sanırım Timaş Yayınları'nın çevirisi var, acaba nasıl, güzel mi ?..

Gün Olur Asra Bedel - Cengiz Aytmatov : Aytmatov'u okumaya teyzemin zoruyla başlamışım, iyi ki de okumam için diretmiş. Şimdiye kadar okuduklarım: Elveda Gülsarı, Cemile, Yüz Yüze, Oğulla Görüşme, Askerin Oğlu, Beyaz Gemi. En sevdiklerim Elveda Gülsarı ile Beyaz Gemi oldu, hatta şu an onları bir kez daha okuyasım geldi. Aytmatov'un kalemi mükemmel, eminim Gün Olur Asra Bedel'i de çok seveceğim.

Bizi Ayıran Nehir: Norman Maclean: Bu kitabı sanırım geçen yıl Kocaeli Kitap Fuarı'ndan almıştım. Daha önce adını bile duymamış olmama rağmen Can Yayınları'ndan ne olursa okurum diyerek satın aldığımı hatırlıyorum. Sanırım Brad Pitt'in başrollerinde olduğu film versiyonu da mevcut. Kitabı seversem filmini de izlemek isterim. Kim bilir belki ikisi bir arada bir yorum da gelir ^^

Ramses/Işığın Oğlu - Christian Jacq: Bu seriyi okuma kararımı şu an adını hatırlamadığım bir blog yazısını okuduktan sonra karar vermiştim. Üzerinden hayli zaman geçti ama bendeniz henüz ilk kitabı bile okuyamadım. İnşallah çok yoğun bir dönem olmaz ve bu yazıdaki tüm kitaplar gibi bunu da bir an önce okumaya başlarım. 

Bülbülün Kırk Şarkısı - İskender Pala: Bir önceki yazımda bu kitaptan zaten bahsetmiştim. Ama yine kısaca bu kitaplar ilgili beni heyecanlandıran şeyleri sıralayayım. 1.Peygamber Efendimiz ile ilgili olması. 2. Tasarımı 3. Sayfa düzeni 4. Bülbülün dilinden anlatılıyor olması 5. Mavi 6. Kapağının üzerinde adımın geçmesi (ismim çok sık rastlanan bir isim değildir, ondan bu coşkum ) 7. İSKENDER PALA

The Murders in the Rue Morgue and Other Tales - E. Allan Poe: Bu kitap da geçen senenin ganimetlerinden. Okunacak kitaplar listemde olmasına aldanmayın, üniversitede birkaç hikayesini okumuştuk, kitabı satın aldıktan sonra da okumadıklarımı içinden seçip okudum ama içinde okumadığım hikayeler kaldı. Okumuş olsaydım da bu kitabı  yanıma alırdım zira Poe hikayeleri okumaktan kim bıkar ki ^^

Dava - Franz Kafka: Kafka'nın Dönüşüm'üne bayılmış, Aforizmalar'ından nefret etmiştim. Ama Dönüşüm hatırına kendisinin diğer kitaplarını da okumak istediğim için bu sene kitap fuarından aldığım Dava'yı da yanımda götürüyorum. Bir de kitap o kadar hafif ki yanıma almazsam olmazdı.

Ağır Misafir - İbrahim Tenekeci
ve
İşaret Çocukları - Cahit Zarifoğlu 

Bunlar da yol arkadaşlarım, çevir çevirir okurum artık ^^

Şeftali Kokan Bir Yaz - Jodi Lynn Anderson: Son kitaplarımdan biri. Sırf bana yazı ve evimi hatırlatsın diye yanıma alıyorum. Evimi özledikçe koklarım artık ^^

Bir de fotoğrafta olmayan ama bir süre önce okumaya başladığım Aşkname (İskender Pala) ve Rebecca (Daphne Du Maurier) var, yolculuk sırasınca okuyacağım asıl kitaplar bunlar. Umarım fire vermeden hepsini götürebilirim.  

İçlerinde çok sevdikleriniz varsa söyleyin, sevmediklerinizi söylemeyin sonra neden yanıma aldım diye hayıflanmayayım ^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder