Transparent White Star

Playlist

1 Eylül 2015 Salı

Yorum: Sahilde Kafka / Kafka on the Shore (Haruki Murakami)


Başlık: Kafka on the Shore /Sahilde Kafka
Yazar: Haruki Murakami
Yayınevi: Vintage
Sayfa: 615


Yaşasın, sonunda ben de bir Murakami kitabı okudum! Gerçi çok da iyi bir macera olduğunu söyleyemeyeceğim zira bir ara ciddi anlamda Murakami Nasıl Okunur? diye bir başlık açıp tavsiyelerinizi almayı düşünmüştüm.

Öncelikle, yazarın o kadar ince kitabı varken kalın kitaplarından birini satın aldığım için kendimi tebrik etmek istiyorum. Sonra da tabi etik ve ahlaki değerlerime bakarsam, çok da okumayı tercih etmediğim ve hatta olabildiğince uzak durmaya çalıştığım bazı konulara sahip kitaplardan birini seçtiğim için de kendimi tekrar tebrik ediyorum. Sırf bu yüzden kitabın 250 sayfasını yaklaşık 1 ayda okudum. Ama bu yorumumu yazarken bu konuyu dışarıda bırakıp kitabı o şekilde değerlendirmeye karar verdim yoksa kitaba vereceğim puan şimdikinden oldukça farklı olabilirdi. Siz sadece kitapta büyüsel bir Oedipus hikayesinin ve de fazlasının olduğunu bilin ve okumaya sonra karar verin. Bu sizin için bir sorun teşkil etmiyorsa bu kitabı çok seveceksiniz. Neden derseniz...

Kitabın daha giriş kısmında yazarın ne kadar özgün bir tarzı olduğunu anlıyorsunuz. Okumaya devam ettikçe de anlatımının ne kadar sürükleyici olduğunu görüyorsunuz. -Başka bir kitap okuduğum halde bu kitabın 400 sayfasını iki günde tamamladığımı söylersem ne demek istediğimi daha iyi anlayacağınıza eminim.-

Ayrıca yazar başka kitap, yazar ve müziklere kitabında yer vermek konusunda oldukça iyi. Bildiğim bir kitabın adını ya da yazarın ismini Sahilde Kafka'yı okurken her gördüğümde çok mutlu oldum. Özellikle Hemingway'in Silahlara Veda kitabını da bu kitapla aynı anda okuduğum için Hemingway'den ve kitabından bahsedildiğini görmek çok güzel oldu.

Tabii bir de Asya'nın meşhur fantastik ögelerine de rastlıyorsunuz kitapta. Eğer Asya edebiyatının fantastik yanını sevmiyorsanız bu kitabı elinizden hemen bırakın zaten. Zaman kaybetmenin bir anlamı yok. Ama seviyorsanız işte o zaman doğru adrestesiniz. Son kısımda yazar sanki biraz da Fringe izlemiş gibi geldi. Bilemiyorum...

Yazarın rüyalar, rastlantı ya da soru sormak ve sormamak gibi basit görünen konular hakkındaki görüşleri oldukça ilgimi çekti. Kitapta bunlara benzer altını çizdiğim çok yer oldu. Hepsine katıldığımı söyleyemeyeceğim ama farklı görüşler ile karşılaşmak her zaman iyidir.

Kitaba en başından beri ilgi duymamın sebebi Kafka ismi olsa da sonunda tahmin ettiğimden çok daha farklı bir noktaya gelmesi de beni mutlu etti. Tabii ne olduğunu size söylemeyeceğim ^^

Genel olarak tam anlamıyla okumaktan büyük bir haz aldığım bir kitap olmasa da yazarın diğer kitaplarını merak ettiğimi söylemeliyim. Sanırım Strange Library kitabını da okuyup, bundan sonraki süreçte başka Murakami kitabı okuyup okumayacağıma karar vereceğim.

Bu arada buyurun kitaptaki şarkı:


Bibliomaniacs Puanı:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder