Transparent White Star

Playlist

22 Temmuz 2015 Çarşamba

Yorum: Ermiş (Halil Cibran)


Başlık: Ermiş
Yazar: Halil Cibran
Yayınevi: Türkiye İş Bankası Yayınları
Sayfa: 54
Çevirmen: Ayşe Berktay


Bazı kitaplar var ki bir yandan kendimi onlar üzerine yorum yapmak zorundaymış gibi hissediyorum bir yandan da yapmasam daha iyi diyorum. Ermiş de onlardan biri oldu benim için. Çünkü bu kitabı 1 sene önce okumuş olsam çok daha başka şeyler yazacağıma eminim. Bu yüzden de 1 senenin neden bu kadar önemli olduğunu sizlere güzel bir şekilde ifade edememekten korkuyorum açıkçası. Ama deneyelim ve görelim ^^ 

"İnsan için tüm amaçlarını susuzluktan çatlamış dudaklara ve tüm yaşamı bir çeşmeye dönüştüren bir armağandan daha büyüğü yoktur kuşkusuz. Benim şerefim ve ödülüm işte bu armağanda yatıyor. Ne zaman içmek için çeşmeye gelsem, diri suyun kendisini susamış bulmamda..." Yıllar boyu kendisine yurt olan kentten ayrılırken, Ermiş'ten geride bıraktığı halka hitap etmesi istenir. Kent halkı ona aşk, evlilik, suç, ölüm, güzellik ve daha pek çok konuda sorular yöneltir. Aldıkları karşılık, hoşgörü ve sevginin biçimlendirdiği bir insan yaşamı üzerine hazine değerindeki öğütlerdir. Haklıyla haksızın, suçluyla suçsuzun, dimdik ayakta duranla düşmüşün aslında aynı insan olduğu bir yaşamdır bu...

Bu kitap kısa kısa bölümlere ayrılmış ve her bölümde hayata dair konulara cevaplar aranmış. İnternette kitap ile ilgili yorumlarda hep kitaptan alıntılara rastladım. Çoğu da birbirinden farklıydı, bu yüzden ben alıntı eklememeye karar verdim. Çünkü fark ettim ki bu kitapta herkesin altını çizdiği satırlar birbirinden farklı. Sizin maceranıza yön vermek istemedim açıkçası. Kitabı çok beğendim ama dediğim gibi geçen sen okusaydım kesinlikle farklı olurdu. Sanırım ben aradığım şeyi bulmuşum, şimdi ihtiyaçlarım, sorularım daha başka. Bu kitap o yüzden bana biraz okuduğum başka kitapların tekrarı gibi geldi. Tekrarı derken yanlış anlaşılmasın, bendeki etkisi ya da aldığım mesajlar çok farklı olmadı demek istiyorum. Sanırım ben bazı şeyleri aşalı çok olmuş. Bu kitabı bu sene okuyun sonra seneye bir daha okuyun eminim dediğimi anlayacaksınız. 

Ama bu kitabı herkese gönül rahatlığıyla okumalarını öneririm. Belki ben de seneye bu kitabı tekrar okursam, bugün okuduğumdan çok daha başka mesajlar alacağım kim bilir.

Not: Bu kitap ile ilgili araştırma yaptığımda birçok yayın evinden basımı olduğunu gördüm, okurların çoğu çevirmen olarak Ayşe Berktay'ın çevirisi olan kitabı önermişler. Siz de alacaksınız dikkatli olun derim ^^

Bibliomaniacs Puanı:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder