Transparent White Star

Playlist

13 Temmuz 2015 Pazartesi

Yorum : Kodin


Başlık: Kodin
Yazar: Panait Istrati
Yayınevi: Oda Yayınları
Sayfa: 109

Merhaba kitap kurtları, sınav derdinden kurtulup tüm ilgimi kitaplarıma verdim ve hızlıca kendimi bloğa attım. Okul ve sınav telaşesi içinde dayanamayıp kitap alışverişi yapmış olabirim ama hiçbirini okuyamadım. Bu duruma o zamanlar üzülüyordum ama şimdi seviniyorum çünkü okumak için sabırsızlandığım kitaplarım kitaplığımda beni bekliyorlar. Bu telaşe içerisinde bir gün hastanede sıra beklerken bu kısacık incecik kitabı okudum. Bir çırpıda okunup bitiyor zaten ve sanırım hastane ortamının da verdiği hislerle baya bir etkilendim kitaptan. Kitabı güzelleştiren şey hayatın içinden olması. Yazar, sevgi ve iyilik kavramlarını işliyor ama değindiği her bir nokta çok gerçekçi o yüzden de okudukça etkileniyorsunuz. Zaten yazar 20 yıl dünya turu yaptıktan sonra gözlemlerini öyküsel olarak kaleme almış ve sonucunda bu öyküler çıkmış ortaya.

Kitabımız 3 tane kısa öyküden oluşuyor; "kodin"," bataklıkta bir gece" ve "kir Nicolas". Bu öykülerin ortak yanları şunlar; üçü de hayatın içinden ve üçüü de aynı çocuğun gözünden anlatılıyor. Çocuğumuzun ismi Andrien, babası tüccar annesi çamaşırcı ve babasının küçük yaşta ölmesiyle  annesiyle birlikte yaşam mücadelesi veriyor ve oradan oraya geziyorlar. Benim kitabı okuduktan sonra edindiğim bir bilgi var ama bence kitabı okumadan önce bilinmesi gerekiyor ki o da şu; Andrien ile yazarımızın hayatları çok benzer ikisinin de annesi babası aynı işi yapıyor ve aynı hayatı yaşamışlar. Ben bunu öğrendikten sonra kitaba bir kat daha gerçekçi olarak baktım. Neyse 3 öykü, demiştim. Kodin ve Kir Nicolas bence en iyileri ama maalesef bataklıkta bir geceyi ben sevmedim, belki siz seversiniz. Kodin sevgi kavramını işlemiş- hatta sevgi ve iyilik kavramı bir arada desem daha doğru. Küçük bir çocuğun iri cüsseli, herkesin ondan korktuğu, aslında iyi bir kalbi olan ama çıkar ilişkisinden dolayı hayatın kötü olmaya zorladığı bir adama karşı karşılıksız sevgisini anlatıyor. Okudukça insanların bu kadar kötü olduğu bu dünyada karşılıksız sevginin önemini anlıyorsunuz. Kir Nicolas ise iyilik kavramını anlatmış ama çok çok güzel anlatmış. Bence bu kısacık kitabı okuyun ve okudukça da insanları sorgulayın.

Not 1 : Bir zamanlar bu kitap Türkiye de yasaklanmış, nedenini bilmiyorum ama tahmin etmek zor değil.

Not 2 : Ben bu yayın evinin çevirisini çokta beğenmedim almadan önce bir yayın evi araştırması yapmak isteyebilirsiniz. 

Bibliomaniacs Puanı : 

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder