Transparent White Star

Playlist

27 Temmuz 2015 Pazartesi

Yorum: Kağıt Ev (Carlos María Domínguez)


Başlık: Kağıt Ev
Yazar: Carlos María Domínguez
Yayınevi: Jaguar
Sayfa: 89
Çevirmen: Seda Ersavcı


Kitap okumaktan daha keyif verici bir şey varsa o da sanırım kitaplar ile ilgili bir kitap okumaktır. Kitap okumakla ne derece kafayı yediğimi anlayabiliyorsunuzdur umarım ^^ 

Kağıt Ev'i takip ettiğim bir blogda görmüş ve hemen alışveriş listeme eklemiştim. İyi ki de eklemişim, şu sıralar kitaplardan yana şansım yaver gidiyor. Bir oturuşta bitirdim bu kitabı, zaten 89 sayfa üstüne içinde resimler olan bir kitabı birkaç gün boyunca okumam düşünülemezdi. Bir oturuşta okudum dediğime de bakmayın, öyle çok da hızla bitmedi aslında çünkü bazı satırlarını defalarca okudum, altını çizdim yetmedi post-itler yapıştırdım. Neredeyse sayfa sayısı kadar post-it var kitapta. O kadar hoşuma giden satırlar vardı anlayacağınız. 

Gelelim kitabın konusuna. Kağıt Ev, kitaplara aşık insanlar hakkında bir kitap. Aşık demek onlara haksızlık olur gibi geldi, saplantılı desem, hayatlarının anlamı kitaplar olmuş desem abartmış olmam sanırım. Örnek vermek isterdim ama işin heyecanı kalmaz sonra. Yine de siz bir kitap aşığının gelebileceği en uç noktayı düşünün, evet en uç noktayı...

Açıkçası ben kitabı okudukça kendimden korkmaya başladım, ben de o duruma gelir miyim bir gün diye. Ciddi anlamda ürktüm çünkü bir çok yerinde 'aa, ben de böyleyim' dedim ve ister istemez kendi sonumu düşünmeye başladım. Herhalde o raddeye gelmem diye düşünsem de kafamda yine bir 'acaba?.' var tabi. Ama biz kitaplardan tat almaya bakalım, onların hayatımızı karabasana çevirmesine müsaade etmeyelim. Tabii önce bu kitabı bir okuyalım ^^

Ben kitabı okumadan önce içinde geçen bazı kitapları okumak istedim ama beceremedim. Sizin imkanınız varsa en azından Joseph Conrad'ın Gölge Hattı isimli kitabını okuyabilirsiniz zira kitapta önemli bir noktaya sahip. Ama çevirisi var mı pek emin değilim.

Olur da benim yorumum sizi ikna edemezse buyurun bahsettiğim o blog yazısı: tık tık

Şu an her ne okuyorsanız, keyifli okumalar ^^

Bibliomaniacs Puanı:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder