Transparent White Star

Playlist

12 Ağustos 2016 Cuma

Ağustos 2016 Kitap Alışverişi



Her kitap alışverişi güzeldir ama sanki bu ay yaptığım alışveriş daha bir muhteşem değil mi? Birine başlasam aklım diğerinde kalıyor ve sanki oturduğum yerden hiç kalkmadan bir çırpıda hepsini okuyup bitirmek istiyorum. Hatta çok mu açlık yaptım bilmem ama üç kitaba aynı anda başladım ve elimde bitirmediğim bir kitap varken. Bu yüzden kendime acilen bir sıra yapmam gerek yoksa sonum pek iyi durmuyor.  

Bu ay kitap alışverişimi farklılık yaparak idefixten yaptım - aslında bunun sebebi İngilizce kitap alıyor olmam - Kargom 2 parça halinde gelmiş olsada gözüme hiç batmadı ve ben idefixten alışveriş yapmayı çok sevdim ve de çok hızlılar. He bir de 2 ayrı kargoyla 2 farklı  Sabitfikir dergisi gelmiş oldu^^ Yaseminler, Heba ve Leylim'i ise bugün DR'dan aldım. Aslında kucağıma doldurup kasaya gitmeye niyetlendiğim daha çok kitap vardı ya neyse abartmayayım.

1) Biz İnsanlar - Peyami Safa : Reşat Nuri'ye olan takıntımdan bahsetmiş olmalıyım. Bu takıntı yüzünden lisedeyken sadece Reşat Nuri okudum ve sonrasında da kendimi diğer yazarlara kapadım. Tabi ki yaptığım pek bir anlamsızdı bu yüzden ben de bu hatamı düzeltmek için her ay Türk Edebiyatından bir yazarın kitabını almaya karar verdim. Biz İnsanlarla başlayalım bakalım.

Not : Evet evet Dokuzuncu Hariciye Koğuşunu da okumadım :(

2) Sineklerin Tanrısı - William Golding : Namını cok duyup inatla okumadığım bir kitap daha. Şu an bu kitap bitmek üzere ve iyi ki dediklerimden. Yorum yakın zamanda gelecek^^

3) Leylim Leylim - Ahmet Arif'ten Leyla Erbil'e Mektuplar : Geçenlerde arkadaşımın ısrarı üzerine aklıma düştükten sonra amaaan o kadar aşk beni boğar diyip almaktan vazgeçtiğim kitap. Bugün dr'da Yaseminler kitabını ararken bir anda kendimi leylim kitabını isterken buldum ve bunun bir işaret olduğunu düşünüp kitabı aldım. Bakalım kitap beni şaşırtacak mı?

4) All the Bright Places - Jennifer Niven : İngilizce kitap okumaya uzun bir ara verdiğim için okullar açılmadan önce ingilizce okumanın iyi geleceğini düşündüm. Basit ve akıcı bir kitap seçemeye çalıştık bibliomaniac arkadaşımla. Umarım severim.

5&6) Heba & Gölgesizler  - Hasan Ali Toptaş : Hasan Ali Toptaş'ın kitaplarıyla takip ettiğim bloglarda çok karşılaşır olduktan sonra bir de seminerde hocamızın övmesiyle dayanamayıp önce Gölgesizleri sonra da dr'dan Hebayı aldım. Öncelikle Heba ile başlamayı düşünüyorum. Konusu beni inanılmaz cezbetti.

7) Yaseminler Tüter mi, Hala? - Alev Alatlı : Seminerde bir hocamızın bu kitap için söylediklerini siz de duysanız heralde dayanamayıp koşarak gidip kitabı alırdınız. Dahası ben bu yazarı da ilk kez duydum, çok mu cahilim acaba? Hocamızın dediğine göre bu kitabı okumayan çok şey kaybetmiş, kesinlikle ve kesinlikle okumalıymışız vb. Bugün dr'dayken yazarımızın daha çok başka  kitapları olduğunu da gördüm ve eğer gerçekten bu kadar iyi bir yazarsa bu zamana kadar tanımadığım için utanacağım. Görücez.

8) Satranç - Stefan Zweig : Bu kitap çoktaaan bitti bile zaten minnacık kısacık bir şey. Peki bibliomaniac arkadaşımın övdüğü kadar var mıydı? Kesinlikle.

9) Cemile : Orhan Kemal : Kitaplığımda hiç Orhan Kemal kitabı olmadığını fark ettiğimde almaya karar verdim bu kitabı. Konusu da baya ilgimi çekti. Kitap yoksul kesimlerin ayakta kalma çabasını ve direnişlerini anlatıyor. Beklentim çok büyük^^

10) Mesela - İskender Pala : Veee son olarak İskender Pala. Kitabı gördüğümde dahi öyle mutlu oluyorum ki okuduğumda ki halimi siz düşünün. Dahası bu kitap bir harika. Doğrusu konusunun dahi ne olduğunu bilmeden aldım ama okumaya başlayınca hata yapmadığımı anladım. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder