Transparent White Star

Playlist

11 Ağustos 2016 Perşembe

Yorum: Mars Yıllıkları (Ray Bradbury)



Başlık: Mars Yıllıkları
Yazar: Ray Bradbury
Yayınevi: İthaki Yayınları
Sayfa: 382

Çok ilginçtir ki farkında olmadan son üç yıldır her yıl 1 tane Ray Bradbury kitabı okuyormuşum. Arada bu kadar zaman farkı olduğunu sanmıyordum ama durum budur. Ve her ne kadar Fahrenheit 451'in tadını diğer kitaplarında bulamasam da sanırım arayışıma gelecek yıl da ondan sonraki yıl da devam edeceğim. İthaki Bradbury kitap tasarımlarını değiştirmeyi düşünmediği müddetçe bu yıl bitmeden yazarın yeni bir kitabını almaya niyetim yok ne yalan söyleyeyim.

Çoktan kitaba karşı ne düşündüğümü anlamışsınızdır ama ben yine de kısaca duygularımdan ve kitaptan bahsetmek istiyorum. 

Mars Yıllıkları bilim-kurgu kategorisinde göreceğiniz bir Bradbury kitabı. Adından da anlaşılacağı üzere Mars'ta geçen olayları konu alıyor. Ama kitabın bilim kısmı sadece bundan ibaret. Bu da gerçek anlamda bu kitabı bilim-kurgu kategorisine sokar mı işte ondan emin değilim. Gerçi Marslılar da geçiyor kitapta ama bunun üzerine çok da değinilmemiş. Bu yönden bence klasik bilim-kurgu kitaplarının dışında bir kitap Mars Yıllıkları. (Tamam tamam... Mars+ gelecek+ uzayda seyahat+ uzay araçları = bilim-kurgu ama bana hiç de öyle hissettirmedi ne yalan söyleyeyim.)

Ray Bradbury bu kitabı aslında 1940 yılında kısa hikayeler şeklinde yayınlamış ve bu hikayeler 1950 yılında da birleştirilip bir kitap olarak basılmaya başlanmış. İşte bu durum hikayeler arasında bir bağlantı olmamasını net bir şekilde açıklıyor tabii sondaki sürprizi saymazsak. Kitabın ana konusu ise insanların Mars'a gidip kolonileşmesi. Bu süreçte Marslılar ile olan etkileşimi vs...

Kitap özünde farklı tarihlerde yayınlanan kısa hikayelerden oluşsa da bir bütün halinde okunması çok daha verimli olacaktır okur için. İşte beni kitaptan soğutan sebeplerden bir tanesi de bu oldu. Kitabı çok uzun bir zaman dilimine yayarak okudum. Ve bingo! Kitaptan neredeyse nefret ettim. Her ne kadar birbirinden bağımsız gibi görünseler de bir kronolojik sıralaması var ve ben önceki hikayeleri unutmuş oldum çoğu zaman. Yani bu kitabın benim için ziyan olmasının tek sebebi yine benim. Bir de tabi bir çok kişi kitabın şiirsel bir anlatım ile yazılmış olduğunu söylüyor ama ne yazık ki ben kitabın çevirisini okudum. Bir hata daha. Yani imkanınız varsa siz benim yaptığım hatayı yapmayın ve kitabı orijinal dilde okuyun.

Kısacası kitap bilim-kurgu türünü gerçekten sevenler için biçilmiş bir kaftan olabilir ama benim gibi bir distopya hayranı ve  Bradbury'nin Fahrenheit 451'ini okuyup aynı hazzı alacağını düşünenler için çok da etkili olmayacaktır, benden söylemesi.


Bibliomaniacs Puanı:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder