Transparent White Star

Playlist

15 Ağustos 2016 Pazartesi

Yorum: Aylak Adam



Başlık: Aylak Adam
Yazar: Yusuf Atılgan
Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları
Sayfa: 156

Aylak Adam sanırım şimdiye kadar gerçekten hakkını vererek okuduğum nadir kitaplardandır. Kitap 156 sayfa ama ben bir o kadar da üzerine yazılmış makale okudum. Bay C. okuduğum en ilginç karakterlerden birisi ama birçoğuna göre neden böyle olduğunu anlamak hiç de zor değil. İşte bu nedenle bu kitap en sevdiklerimin arasında. Fakat buna rağmen bu yazımda kitaba haksızlık edecekmişim gibi hissediyorum çünkü ben sevdiğim kitapları layıkıyla anlatamıyorum. Ama bu sefer bunun olmaması için daha çok çaba sarf edeceğim çünkü 'Aylak Adam'...

Başlangıçta okurken aklıma sık sık Camus'nun Yabancı'sı geliyordu. Bir süre sonra bu duygudan kurtulmuş olmama rağmen az önce altını çizdiğim satırları okuyunca aslında her iki karakterin de ne kadar benzer olduğunu gördüm. Fakat aradaki en büyük fark şüphesiz ki Meursault'un davranışlarının ardında yatan sebebi çözememem. İşte su nedenle de benim için Aylak Adam çok daha değerli. 

Bu kitabı okurken onun konusundan ziyade Bay C.'ye ve karakterine odaklandım ben. Onu anlamak için altını çizdiğim o kadar satır var ki. Hayatımda okurken en çok zevk aldığım ve onu gerçekten de okuduğumu hissettiğim nadir kitaplardan biridir belki de Aylak Adam. O satırlar üzerine düşündüm, düşündüm... Ve bir şekilde Bay C.'yi anladığımı da düşünüyorum açıkçası.  

Aylak Adam'ı ne kadar çok sevsem de hakkında anlatacak daha fazla şeyim yok. Bazı kitaplar hakkında çok konuşulamaz, o kitaplar sadece okunur. İşte bu kitap da benim için onlardan biri. Sadece şunu söyleyebilirim ki kitaplığımda bu kadar altını çizdiğim, bir o kadar da üzerine not aldığım başka bir kitap yok. Bu kitap aylak bir adam hakkında olabilir ama aylak bir kitap okumaktan çok uzakta.

Yine de 'bu kitabı okumamı önerir misin?' deseniz, evet okumalısınız kesinlikle ama seveceğinizin garantisini veremem çünkü bu kitap çok farklı bir çizgide ve herkesin okumaktan zevk alacağı bir kitap değil kesinlikle. 

Satın almak için tık tık...

Bibliomaniacs Puanı: 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder