Transparent White Star

Playlist

21 Ağustos 2016 Pazar

Youm: Bu Ülke (Cemil Meriç)



Başlık: Bu Ülke
Yazar: Cemil MEriç
Yayınevi: İletişim Yayınları
Sayfa: 341

"Kitap zekayı kibarlaştırır."

Bu kitap benim Cemil Meriç ile tanışma kitabım. Aslına bakarsanız daha önce kendisinin kitabını okumamak bir yana hakkında araştırma dahi yapmamıştım. Onunla ilgili bildiklerim sadece duyduklarımdan ibaretti diyebilirim. Çok yazık etmişim! Neyse ki kitabın ilk bölümünde Cemil Meriç'e dair bir çok şey öğrendim. Öğrenmenin yaşı yoktur diye kendimi rahatlatıyorum şu sıralar...

Bu Ülke 341 sayfadan oluşuyor. Girişte 'Entellektüel Bir Otobiyografi' daha sonra 'Cemil Meriç Kronolojisi' ni okuyorsunuz ve nihayetinde sayfa 73'te asıl kitabı okumaya başlıyorsunuz. Kitabın bir diğer güzelliği ise yaklaşık 40 sayfalık 'Kanaviçe' bölümü. Bu bölüm olmadan kitaptan ne anlardım ya da bir yandan sürekli internette araştırma yapacağım için kitabı ne zaman bitirirdim hiç bilemiyorum.

Ben görüşünü okurla açık bir şekilde paylaşan yazarları çok seviyorum, görüşleri bana uysun ya da uymasın... Bu kitap da tamamen Cemil Meriç'in dünya görüşünden oluşmakta. Üstü kapalı cümleler yok, ne demek istiyorsa o. Gerçi ne kadar bilgi birikimimiz varsa o kadarını alıyoruz ya kitaptan, işte bu başka bir mesele. Zaten Cemil Meriç kitabın bir bölümünde de yazarların anlatmak istediklerini okurun ilk okumada anlayamayacağını söylüyor. İşte bu nedenle kitabı çok defa okuyup eskitmek niyetindeyim. Merak ediyorum daha sonraki okumalarımda neler alacağım kitaptan.

Bu kitap benim için okuması en güç kitaplardan biri arasına girdi çünkü Meriç'in bahsettiği bir çok şeye yabancıydım. Kanaviçe bölümü vardı ama tam anlamıyla yeterli olduğunu söyleyemem, olmasaymış hiçbir şey anlayamayacakmışım ya orası ayrı. Neyse ki yazarın her bölümün ardında uzunca bir boşluk bırakılmış ki kendi araştırmamı yapıp not alma şansım oldu.

Lafı uzatmaya gerek yok, kitabın benim ya da bir başkası tarafından anlatılmaya da ihtiyacı yok bence. Ben sadece okuduğum için çok mutlu olduğum bu kitabı ve hakkındaki görüşlerimi paylaşmak istedim. Bu Ülke'yi okumanın haklı gururunu da paylaşmasam olmazdı değil mi?. ^^

Bana kendimi binlerce defa cahil hissettiren ama bir yandan da her anlamda tatmin eden bu kitabı okumayan herkese okumasını tavsiye ederim. Bir de eğer bu tarz kitapları okumayı seviyorsanız Aliya İzzetbegoviç'in Zindandan Notlar adlı kitabına ve George Orwell'ın denemelerine bir göz atabilirsiniz...

Satın almak için tık tık... 
(Satın alın bence.)

Bibliomaniacs Puanı:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder