Transparent White Star

Playlist

26 Mart 2015 Perşembe

Neden Goodreads?


Tam da şimdi Goodreads sayfamda bir güncelleme yaparken fark ettim de blog'da bunun üzerine hiç yorum paylaşmamışız. Ve bir Goodreads delisi olarak bunu nasıl gözden kaçırdım inanın bilmiyorum. Konuşmamı çok uzun tutmayacağım, sadece kısa bir şekilde Goodreads kullanma sebeplerimi sıralayacağım. Buyurun o sebepler: 

  • Beğendiğim yazarların bütün kitaplarını aynı sayfada okuyucuların puanları ile beraber görebiliyorum.
  • Birçok farklı ülkeden insanların yorumlarına ulaşabiliyorum.
  • Arkadaşlarımı ya da listesini beğendiğim herhangi birinin listelerini takip edebiliyorum.
  • Yıllık okuma hedefi belirliyorum. Hedef belirlemek her zaman için büyük fark yaratıyor, daha çok kitap okuyorsunuz.
  • Beğendiğim yazarları takip edebiliyorum, kimisinin kendi paylaştığı video ya da yazılara ulaşabiliyorum.
  • Currently Reading listesi okuduğum kitapları daha hızlı bitirmeme teşvik ediyor. Sayfa sayısını güncelledikçe kitap okuma aşkı gelenlerdenim.
  • Okuduğumuz kitapları baz alan önerileri seviyorum.
  • Kitapları istediğim şekilde sınıflandırabiliyorum.
  • Arkadaşlarımın okumak istedikleri kitap listesine göre onlara hediyeler seçebiliyorum. Ve inanın büyük bir kolaylık sağlıyor. 
  • Çok eğlenceli testler çözebiliyorum, kitapla ilgili olsun da ne olursa olsun. 
  • Sık bir şekilde takip edemesem de günün alıntı sözleri hoşuma gidiyor.
  • Goodreads Voice ve Goodreads Awards listeleri okuyacağım kitapları seçerken çok yardımcı oluyor.
  • Sitede olmayan kitapları ekleyebiliyorum.
  • Kendime uygun bulduğum gruplara üye olabiliyor, tartışmalara katılıyorum.
Goodreads'in sevmediğim bir özelliği var ki o da Türkçe olmaması ve buna bağlı olarak listelerde Türkçe kitapların çok fazla yer almaması. İngilizce olması sorun değil ama özellikle En İyiler listelerinde sadece İngilizce yazılmış kitaplar görmek insanı sıkıyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder