Transparent White Star

Playlist

20 Mart 2015 Cuma

Top 5 Cuma - Hayal Kırıklığı #1




Uzun zamandır Top5 Cuma listesi yayınlamadığımızın farkındayım. En başından beri her hafta yayınlamayacağımız belli  olsa da arayı bu kadar açmak beni hep rahatsız etmişti. Birkaç haftadır sürekli bir liste hazırlıyor ve siliyorum, fakat en sonunda bir karar verdim ve içeriğinin çok iyi olacağını düşündüğüm ama ne yazık ki okuduktan sonra beni büyük hayal kırıklığına uğratan kitapları sizlerle paylaşmak istedim. Aslında biraz da korkmuyor değilim bu listeyi paylaştığım için zira içlerinde bir tanesi var ki onu sevmeyen pek kişi duymadım. Ama tüm cesaretimi topladım ve bu işe kalkıştım, yoksa içimde kalacaktı. 

#1 - Sinestezya

Bir kitabın konusu bu kadar güçlü olup da bir insanı okurken ancak bu kadar sıkar. Kitabı kitapçıda görür görmez merak etmiş ve kısacık bir araştırmanın ardından -araştırmadan nadiren kitap satın alırım da- hemen satın almıştım. Kitapçı kitabın çok yeni olmadığını ama hala çok popüler olduğunu söylemişti, gerçi bu kitaba ilk ve son sadece orada rastlamıştım orası ayrı. Cep boy olması, tasarımı, konusu her şeyi mükemmel görünüyor olsa da ben bir türlü bu kitabı bitiremedim. Asıl konu karakterlerin garip yaşamlarının gölgesinde kalmış ve bu durum kitabı okurken canımı çok sıktı. Kitabın kapağının yanı sıra ön ve arka kapağın iç kısımlarında sinestezya ile ilgili şematik bilgiler vardı, böyle olunca sanıyorum kitaptan daha bilimsel ya da daha ağır gerçekler bekledim ama kitap bir türlü sıradanlıktan çıkamadı. Böyle bir malzeme de kitapla birlikte yitip gitmiş oldu benim için. O yüzden bu kitap şu zamana kadar okuduğum için tek pişman olduğum kitaptır. Listedeki diğer kitaplar beni hayal kırıklığına uğrattı belki ama onları okuduğum için pişman olmadım hiç.

#2 - Kayıp Gül 2 (Ölümsüz Kalp)

Kayıp Gül'ü o kadar çok beğenmiştim ki ondan sonra yazarın hangi kitabı çıktıysa ya aldım ya da bir arkadaşım hediye etti. O kadar delisi oldum anlayacağınız. Ama nedense hiçbir kitabında Kayıp Gül'den aldığım zevki alamadım. Fakat kıyaslamak gerekirse -çok fazla kıyaslama yapıyorum bu sıralar sanırım- içlerinde en vasatı Kayıp Gül 2 oldu, bilmiyorum ben mi yanlış bilgi edindim ama çocuk kitabı gibi bir şey bu kitap. Kesinlikle ve kesinlikle Kayıp Gül 2 olarak anılmamalı diye düşünüyorum çünkü çizgileri farklı. Ben yine  de Kayıp Gül'ün hatırına yazarın kitaplarını almaya devam ederim büyük ihtimal ama size Ölümsüz Kalp'i açıkçası tavsiye etmiyorum. 

#3 - Mem ile Zin

Bu listeye eklerken en çok endişe duyduğum kitaplardan biri Mem ile Zin oldu. Sebebi de yazarından ötürü. Son yazılarımızı okuduysanız ya da şöyle bir göz gezdirdiyseniz bile yazarın Vefa Apartmanı kitabına yorumumuzu görmüşsünüzdür. Fakat ne yazık ki o kitabı ne kadar sevdiysem bundan da o kadar nefret ettim. Nefret biraz fazla kaçıyor belki ama... sevmedim.  Açıkçası yazarının Sadık Yalsızuçanlar olduğunu fark edeli de çok olmadı. O anda nasıl bir şok yaşadığımı tahmin edemezsiniz. Tabi şokun sebebi yazarı bilmediğim için bu tarz bir roman yazmasını beklemiyordum açıkçası, Vefa Apartmanı ile bu kitap çok farklı bir çizgide ama ben bir tercih yapacak olsam kesinlikle Vefa Apartmanı'nı seçerdim. Mem ile Zin bana çok basit geldi, hikayeyi şu an doğru düzgün hatırlamıyorum bile, okuyanlar ne düşünüyor bilemiyorum tabi. Açıkçası kitap fuarından alırken de çok kararsız kalmış ama sonunda kapak tasarımının büyüsüne kapılıp almıştım. İçeriği bir yana kitaplığında fena durmuyor hani.

#4 - Elif

Ve gelelim Paulo Coelho'nun şu zamana dek okuyup da en sevmediğim kitabına. Evet Paulo Coelho farklı şeyler denemeyi seviyor ama benim için hala en güzel kitapları Simyacı, Veronika Ölmek İstiyor, Piedra Irmağı'nın Kıyısında Oturdum Ağladım -yazarken yoruldum- olarak kalacak. Hala okumadığım bir çok kitabı olduğunu söylemeliyim tabi. Gelelim, Elif'e kitabı sevmememin tek sebebi var: konusu. Zar zor bitirmiştim okurken, hiç bana göre bir kitap değil. Acaba çok farklı bir boyutu vardı da ben mi anlamadım diye düşünüyorum ara sıra ama yok, ben bu kitabı sevmedim. 

#5 - Aynı Yıldızın Altında

Ve gelelim bu listeye eklerken en çok endişe duyduğum kitaba. Ama şöyle bir şey var ki herkesin zevkleri aynı olmak zorunda değil gerçi bence bu kitap zevkin çok da ötesinde bir yerde. Daha önce Divergent yorumumda bu kitaba 'olmayan' sevgimden kısaca bahsetmiştim. Kitabı sevmememin en büyük nedeni olarak çevirinin kötü olmasını görüyorum. Kitabı çok kısa sürede bitirdim evet ama açıkçası pek zevk almadım okurken sadece sonunda ne olacak merakı ile okudum. Son demişken, bence kitabı en güzel yanı ya da tek güzel yanı mı demeliyim bilemedim neyse o da sonunun okuru şaşırtması olmuş. Açıkçası bunun dışında ne anlatımı ne de karakterleri sevdim. Ah, unutmadan kapak tasarımı bir harika! Hakkını yemeyelim, tasarımcının ellerine gözlerine sağlık. Şu ana kadar en beğendiğim kapak tasarımlarından biridir kendisi :)

İşte şu ana kadar beni hayal kırıklığına uğratan kitaplar bunlar, aslında birkaç tane daha vardı ama çok abartmayayım istedim. Benden bu kadar ama sevgili bibliomaniac arkadaşımın listesi de yakın zamanda gelecek. Kendisinin listesi benimkinden oldukça farklı emin olabilirsiniz. Bir sonraki yazıya kadar bol kitap okumalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder