Transparent White Star

Playlist

29 Mart 2015 Pazar

Sepetimde Ne Var?

Tüm kitap delileri benim gibi mi bilmiyorum ama ben tam anlamıyla bir deliyim bu konuda sanırım çünkü düzenli olarak kitap satış sitelerine girip alışveriş sepetlerimi düzenliyorum, sürekli bir şeyler ekliyor ve çıkartıyorum. Genelde sipariş verme anında liste baştan sona değişiyor ama bu seferkinde oldukça kararlıyım. Sadece ufak bir problem var o da fiyat, büyük ihtimalle hepsini tek seferde sipariş edemem zaten aynı anda da okuyacak değilim. Acelemiz yok değil mi ama! :) İşte madem sepet düzenlemesini çok seviyorum bunu neden paylaşmıyorum ki dedim kendime ve bu işe giriştim. Özellikle fiyatları ve fiyatlarla linkleri de ekledim ki böylece isterseniz siteye girip bakabilirsiniz. Bildiğim tüm sitelere baktım ve yabancı kitap satın alırken en uygun sitenin idefix olduğunu gördüm, yabancı kitap siparişlerimi büyük çoğunlukla oradan yapıyorum. Eğer bildiğiniz daha uygun siteler varsa paylaşırsanız mutluluktan havalara uçarım :) Lafı çok uzatmayalım ve listeye geçelim isterseniz; 


Bir Geyşanın Anıları (Arthur Golden)
Japonya'nın en ünlü geyşasının gerçek anılarının kusursuz bir içtenlik verince bir lirizmle anlatıldığı bu romanda, bakire kızların açık artırmalarda en yüksek fiyatı veren alıcıya satıldığı; kadınların, iktidarı elinde tutan erkekleri oyalamak için eğitildikleri; aşk hayallerine küçümsenerek bakıldığı, dış görünümü görkemli bir dünya gözlerimizin önüne seriyor. Kitap çıktığı günden itibaren Amerika ve Avrupa listelerinde bir numara olmuştur.
Listemdeki tek çeviri kitap Bir Geyşanın Anıları'dır. Aslında onu da İngilizce satın almak istesem de stokta olmadığı için bu şekilde almak durumundayım. Gerçi son zamanlarda aldığım karara göre, klasikleri ya da daha ağır bir dili olacağını düşündüğüm romanları Türkçe almaya karar verdim ve sanırım bu durumda bu kitabı da Türkçe almak en iyisi. Kitap uzun zamandır Goodreads okunacaklar listemdeydi, artık bir yerden başlamalı diye düşündüm ve listemin ilk sırasına ekledim. Kitabı sevenler kadar sevmeyen de var fakat bu kadar çok adını duyurmuş bir kitabın çok da kötü olacağını düşünmüyorum. Bir an önce alıp okumak istiyorum.


Kafka On The Shore (Haruki Murakami)

Kafka Tamura on beş yaşına girdiği gün evden kaçar. Uzun zamandır planladığı bu kaçışın nedeni babasının yıllar önce dile getirdiği uğursuz kehanettir. Ama babasının bir “düzenek” gibi içine yerleştirdiği kehanet gölge gibi peşindedir… Kafka ilk kez aşkı ve tutkuyu yaşarken gizemli bir cinayetle kehanetin ve kaderinin düğümleri çözülmeye başlar.
Sahilde Kafka, XXI. yüzyıl edebiyatına damgasını vuran, kitapları bağımlılık yaratan kült yazar Haruki Murakami’den, hayatın yavan gerçekliğine karşı büyülü bir dünyanın kapılarını açan bir roman. 

Şu sıralar her yerde Haruki Murakami'yi ve kitaplarını görür/duyar oldum. Her seferinde bir kitabını okumaya karar versem de bir türlü bu isteğimi gerçekleştiremedim. Dün keşfettiğim bir booktuber'ın videolarında da bolca Murakami kitaplarını görünce hemen iki kitabını listeme ekledim. Bu yazar bana her şekilde çok cazip geliyor, öncelikle adı çok hoşuma gidiyor, kitaplarının tasarımları bir muhteşem ve tabi ki kitaplarının konuları oldukça ilginç, kaliteli ve özgün. Eminim kalemi de bu derece güzeldir.  


The Strange Library (Haruki Murakami)

Yalnız bir çocuk, gizemli bir kız ve işkence görmüş bir çobanın kabus gibi bir kütüphaneden kaçışlarını planladıkları, Haruki Murakami'nin yabani hayal gücünün çok satan bir ürünü.
İlk alışverişimde listeye ekleyeceğim kitapların ilki kesinlikle bu olacaktır, ve evet en büyük sebebi de kitap tasarımı. Büyük ihtimalle bana gelecek kitap bu olmayacaktır ama ben bu tasarımı da  çok beğendim çünkü kitabın önünde gerçekten de kütüphanelerde kitaplara yapıştırılan yoklama zarflarından var. Hediye etmek için süper bir kitap, tabi bir tanesinin de kendi kütüphanenizde bulunması şartıyla ;). Bu yazıyı yazarken bile büyük bir Murakami hayranı olacağımı hissediyorum, umarım dayanamayıp siparişleri bugün vermem.

Bu arada Murakami'nin sitesi kitaplarının tasarımları ve konuları kadar ilginç, kontrol etmek isterseniz tık tık.


The Miniaturist (Jessie Burton)

"Her kadın kendi kaderinin mimarıdır."
1686 senesinin soğuk bir sonbahar gününde, on sekiz yaşındaki Nella Oortman, saygın tüccar Johannes Brandt'ın karısı olarak yeni bir hayata başlamak üzere Amsterdam'a gelir. Ancak yeni evi tüm ihtişamına rağmen pek kucaklayıcı değildir. Kibar ama mesafeli bir adam olan Johannes daima çalışma odasında ya da ambarındaki bürosunda zaman geçirmekte, Nella'yı sivri dilli bir kadın olan kız kardeşi Marin'le baş başa bırakmaktadır.
Ancak Johannes'in kendisine düğün hediyesi olarak evlerinin dolap boyutlarında bir maketini vermesiyle Nella'nın dünyası değişir. Hediyesini dayayıp döşemek isteyen Nella, bir minyatürcünün yardımına başvurur. Gizemli bir sanatçı olan bu kişinin minik eserleri, gerçek yaşamdaki karşılıklarını ürkütücü ve beklenmedik şekillerde yansıtmaktadır…
Ancak Nella evlerinin sıradışı gizemlerini keşfederken, tüm ev halkını bekleyen tehlikeleri anlamaya ve onlardan korkmaya da başlar. Bu baskıcı ve dindar toplumda, farklı olmak toplumun ahlaki dokusu için bir tehdittir ve Johannes gibi zengin bir adam bile güvende değildir. Onları bekleyen kaderi sadece bir kişi görüyor gibidir. Minyatürcü onların kurtuluşunun anahtarı mıdır… yoksa yıkımlarının mimarı mı?
Sanırım bu yıl en çok adını duyuran kitaplardan biri de Minyatürcü'dür sanırım. Ben de yapılan tanıtımlara dayanamayıp listeme eklemiş bulundum. Ben hikayenin yanı sıra büyük ihtimalle 1686 senesindeki sosyal çevreye, hikayenin arka planına odaklanacağım ki eminim bu da hikaye kadar ilginç olacaktır tabi yazarın bu konulara değindiği kadar... 








The Goldfinch (Donna Tartt)

Tartt, 11 yıllık bir aradan sonra çıkardığı kitabında, 13 yaşındaki Theo Decker’ın öyküsünü anlatıyor. New York’taki bir sanat galerisine düzenlenen saldırıda annesini kaybeden Theo, zamanla yeraltı sanat dünyasının dehlizlerine çekilecek, tutkuyu, aşkı ve tehlikeyi tadacaktır. 
Listede beni en heyecanlandıran kitapların ikincisi hatta ilki bu diyebilirim. Yazar bu kitabıyla 2014 Pulitzer ödülünü de kapmış bile. Kitabı elime alır almaz yapacağım ilk şey de kapağı açıp içerisindeki resme bakmak olacak. Kitap hakkında biraz bilgisi olan ne dediğimi hemen anlamıştır :) Yazarın daha önce hiçbir kitabını okumadım ama duydum ki oldukça iyi bir yazarmış. Her zaman olduğu gibi yeni yazarlarla tanışma heyecanı sardı beni.


Hobbit (J.R.R Tolkien)

"Hobbit", diğer hobbitlerden aslında hiç de farklı olmayan bir hobbitin, Bilbo Baggins'in fantastik maceralarından oluşuyor. Bilbo Baggins, büyücü Gandalf ve cücelerle birlikte, cücelerin hazinesini kötü ejderha Smaug'dan geri almak için aslında hiç de istemediği bir yolculuğa çıkar. Ama yine de hobbitin içinde henüz keşfedemediği maceracı bir yan vardır ve yolculuk ilerledikçe Bilbo Baggins kendi cesaretinin ve gücünün farkına varmaya başlar. 

Ve listemdeki son kitap Hobbit! Evet tamam biliyorum bu zamana kadar Yüzüklerin Efendisi'ne dair hiçbir şey okumayarak ve izlediklerime de çok önem vermeyerek büyük bir hata ettim (Hobbit filmini uzunluğu dışında çok sevdiğimi söylemeden geçemeyeceğim) ama hiçbir şey için geç değil derim ya her zaman işte bu kitap ile yeni bir sayfa açıyorum kendime. Tabi önce sipariş vermem gerekecek. 


İşte bu da benim İdefix alışveriş sepetimin son hali, büyük ihtimalli yapacağım ilk siparişte The Goldfinch ile The Strange Library'i sipariş edeceğim ama bana belli olmaz. Bir an önce elimdeki kitapları bitirip buradaki bir kitabı alıp, okuyup bir güzel yorum yapmak istiyorum. Bu listedeki kitaplar hakkında kötü yorumlarınız varsa -çok kötü olmadıkları müddetçe- lütfen bunu benimle paylaşmayınız sonra almaktan vazgeçiyorum. Umarım eğlenceli ve tanıtıcı bir yazı olmuştur. 

Sevgiler... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder