Transparent White Star

Playlist

12 Ağustos 2014 Salı

Yorum : Kafirun




Başlık : Kafirun 
Yazar : Ahmet Tezcan
Yayınevi : TimaşYayınları
Sayfa Sayısı : 288 

     Bu hafta ki kitap yorumum hem çok eğlenceli hemde okudukça seni içine çeken bir kitap üzerine. Kafirun kitabını yayınevinin reklamında gördükten sonra ilk dikkatimi çeken Kırşehir ağzı ile yazılmış dialogdu daha sonra kitabı incelediğimde hayranlığım arttı. Diyaloglar tamamen o yörenin ağzı ile yazılmıştı ve bu da kitabı çok eğlenceli hale getiriyordu. Bir diğer yandan kitap çok karmaşık bir dönemi anlatıyor- 50li ve 60lı yıllar. İnönü, Menderes, Celal Bayar ve Bediüzzaman'ın zamanları.. Kitapta İnönü'yü savunanlar ile tam bir Menderes hayranı olanların kavgalarını, tartışmalarını okuyacak ve siyasetin hele ki o zaman ki berbat siyasetin o köyde ki samimi dostane insanların hayatlarını nasıl etkilediğini göreceksiniz. Roman gerçek bir olaydır kitapseverler. Ahmet Tezcan kendi köyünü ve tamamen yaşanmış gerçekleri anlatmıştır. Yazarımızın babası Çerkes Ali Hikmet ile Gomonis Doktor Hikmet Ali'nin gerçek hikayeleridir. Doğrusu okuduklarımın yaşanmış olmaları daha da bir çekici yapıyor kitabı.

     Kitapta kimler kimler yok ki. Bütün köy halkını çok akıcı bir dille anlatmış size yazar. Tabii bütün köy halkını anlattığı için ben kitabın 100. sayfalarına geldiğimde kafam allak bullaktı, o kimdi ki bu kimdi ki diye sorup duruyordum. Çok fazla karakter olduğu için akılda tutmak zor fakat zaten kitap son yarısında bu kişilerden uzaklaşıp o dönemin siyasetine daha yakından bakmaya başlıyor ve ana karakterler üzerine yoğunluk artıyor ki bence kitabı buralarda elinizden bırakamayacak hale geliyorsunuz. Ben son yarıyı bir gün içerisinde bitirdim.

     Benim kitaptan bu kadar etkilenmem yaşanmış olmasından dolayı mı yoksa yazarın dilinden mi kaynalanıyor bilmem fakat ben kitapta nene ile ağlayıp sümüklü Mahmut ile güldüm, İsmet'e sinirlenip Azamet'in haline yandım, Nurcu Hikmet'in ve Gomonis doktorun bambaşka fikirlere sahip olmalarına rağmen birbirlerinin dostu - kardeşi olmalarına sevindim ve elbette kitabın sonunda da üç beş damla yaş akıttım- bu benim çok duygusal olmamdan da kaynaklanabilir :) He bir de, kitabın devamı olacağı söyleniyor amanın inşallah olur ilk alıp okuyanlardan olacağım :)

     Son olarak kitapseverler bence bu kitabı herkes okusun. Okusun ki siyasetin bize neler yaptığını görebilsin ve daha önemlisi şu an günümüzde insanların siyaset yüzünden düşman olup birbirlerini aşağılayıp dostlarını kaybettiği ve tarafların birbirleri arasında uçurum oluşturduğu bu zamanda kitabı okuyup da görelim taban tabana farklı fikirlere sahip olsakta nasıl dost - kardeş olabileceğimizi ya da nasıl kardeş bildiklerimizi kaybedebileceğimizi.




Bibliomaniacs Puanı:


Uygun Fiyat Listesi : 
D&R : 11,52 TL
İdefix : 11,52 TL
Kitap Yurdu : 11,20 TL
  





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder