Transparent White Star

Playlist

29 Ağustos 2014 Cuma

Top 5 Cuma - En Güzel Kapak Tasarımları

Merhaba kitap dostları,
Bu sıralar nedense en çok takıldığım şey Türkiye'de düzgün tasarlanmış kitap kapaklarının olmayışı. İnternette dolanırken bakıyorum çok güzel yabancı kitap tasarımları var, sonra dönüp kendi kitaplığıma bakıyorum ve neredeyse hiç düzgün kitap kapağı yok. Eh ben de böyle dertlenince dedim ki şöyle 5 güzel kitap tasarımı bulayıp da herkesin gözü gönlü açılsın. Bu seferlik yabancı kitaplardan ama bir dahakine -bulursam- Türk yayınevlerinin tasarımlarını paylaşacağım.

#1 - Fahrenheit 451


Aslında o kadar güzel tasarımlar vardı ki, içlerinden sadece 5 tanesini seçmek oldukça zor oldu benim için. 
Ve tabi ki ilk sırada Fahrenheit 451 var. Nasıl olmasın ki, bir kitap tasarımı bu kadar yalın ama bir o kadar da kitapla bütünleşmiş olur. Kullanış bakımından ne kadar rahat olur bilinmez ama bu kitap tasarımı bence gelmiş geçmiş en iyi tasarım. Kitaba olan ilgimden bunu kayırıyorum sanmayın sakın :)
(Kitap yorumu için tık tık)

#2- On Such a Full Sea


Bu kitabın kapak tasarımı bir o kadar sade ama kılıfı ile birlikte harika bir uyum içerisinde. Kitap bir bilim-kurgu romanı ve gelecekte geçiyor. Eh durum böyle olunca bence böyle bir tasarım hiç de fazla kaçmamış kitaba ;)

#3- Eat, Pray and Love


Evet ben kesinlikle beyazın ağırlıklı olduğu sade kitap tasarımlarına bayılıyorum! Bu kitap tasarımında beni en çok çeken şeyse eat, pay ve love kelimelerinde kullanılan materyaller oldu. Hepsi kelimelerin anlamları ile alakalı. Kitabı sevdiğim söylenemez ama kapağı için diyecek bir şey yok.

#4 - What Left of Me


Yine sade bir tasarım ama kitabın adı ile kapakta kullanılan fotoğraf o kadar bütünleşmiş ki birbirine başka ayrıntıya gerek kalmıyor.

#5- The Great Gatsby


Ve son olarak da başka bir klasik kitap kapağı daha. Bence bu kitap için tasarlanmış en iyi kapak bu, kim ne derse desin ^^



Daha fazlası için --> tık tık


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder