Transparent White Star

Playlist

13 Ağustos 2014 Çarşamba

Yorum: Aşkın Gözyaşları 4 / Hamuş



Başlık: Aşkın Gözyaşları 4  / HAMUŞ
Yazar: Sinan YAĞMUR
Yayınevi: Karatay Akademi
Sayfa Sayısı: 279

“Aşkı bir Elif miktarı sevilmek, için gelen der çileye kimi zaman darağacında, kimi vakit kör bıçaklar arasında bir vav gibi ha­muş olabilmektir.”


Merhaba kitap aşıkları, yorumuma başlamadan önce belirtmek istediğim önemli bir ayrıntı var ki o da birazdan yazacaklarımın kitabın tamamı ile ilgili değil de 130. sayfadan sonrasıyla ilgili olduğudur. Çünkü kitabın adının Hamuş/Ölümü Öpen Derviş olmasına rağmen Sinan Yağmur ilk 130 sayfada Hallac-ı Mansur'dan değil de Mevlana&Tebrizli Şems'ten bahsetmeyi tercih etmiş. Bahsettiyse de öyle kısa olmuş ki ben kaçırmışım. Sanırım Mevlana ve Şems'e o kadar doymuşum ki ilk 130 sayfayı zor okudum hatta 2 ay falan sürmüştür bitirmesi, kitap o derece sıktı beni. Ama içimden bir his sabretmemi ve kitabı bitirmemi söyledi, şimdi iyi ki de iç sesimi dinlemişim diyorum...

Hallac-ı Mansur 858-922  yılları arasında yaşamış bir yazar, bir şair. Kendini Allah'a o kadar yakın hissetmiş ki sokaklarda Ene'l Hak (Ben Hakk'ım) diyerek dolanırmış işte bu sebeple de işkence çektirilerek idam edilmiş. Halk ve yöneticiler onu anlamamış, anlayanlar da ya anlamamayı tercih etmiş ya da susmayı. Kitapta Mevlana ve Şems'ten uzun uzun bahsedilmesinin sebebi de onların Hallac-ı Mansur'dan etkilenmiş olmalarıdır. Bugün Mevlana'yı nasıl biliyorsak bunun sebebi Şems'tir, Şems'i nasıl biliyorsak da sebebi Hallac-ı Mansur'dur. İşte eğer Mevlana ya da Şems hakkında bir şeyler öğrenmek istiyorsak öncelikle Hallac-ı Mansur kimdir, necidir onu öğrenmeliyiz diye düşünüyorum. İşte bu kitap da bence bunun için edinebileceğimiz güzel kaynaklardan birisi. Sinan Yağmur, Hallac-ı Mansur'un hikayesini çok güzel ve mistik bir dille anlatmış her zaman olduğu gibi. Açıkçası ben bu kitaptan önce Hallac-ı Mansur hakkında pek bir şey bilmiyordum hatta açık olayım, sadece adını biliyordum. Hüseyin Mansur kimdir, nasıl Hallac-ı Mansur, Hamuş olmuştur, hangi tasavvuf alimlerine yol göstermiştir, kendisinin hocaları/yol göstericileri kimlerdir, görüşleri nedir, nasıl bir hayat sürmüş ve nasıl öldürülmüştür işte tüm bu soruların cevabını bu kitapla öğrendim ve cevaplarını da kolay kolay unutacağımı sanmıyorum. Özellikle sonlarına doğru okurken kendimi başka bir dünyada bulduğumu söyleyebilirim. 

Bu kitap Hallac-ı Mansur'u öğrenmek/anlamak için en iyi kitap mı?. işte buna cevap veremem belki ama güzel ve okunması gereken bir kitap olduğunu söyleyebilirim. Aşkın Gözyaşları serisinin okuduğum kitapları arasında da kıyaslama yaparsam yine en iyisi olduğunu söyleyemeyeceğim, benim için Tebrizli Şems hala birinci sırada çünkü ^^ Sonuç olarak kitabı her ne kadar sevsem de benim için bütünlük çok önemli. Bunlar tercih meselesi tabi ama ben isterdim ki kitap daha ince olsun ve tamamıyla Hallac-ı Mansur'u anlatsın. O nedenle Hamuş en sevdiğim kitapların arasına giremedi ne yazık ki. 

Bibliomaniacs Puanı:


Uygun Fiyat Listesi:
Kitapyurdu: 5.87 TL
Okuoku: 9.10 TL
İdefix: 9.36 TL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder