Transparent White Star

Playlist

26 Ağustos 2014 Salı

Yorum: Divergent/Uyumsuz



Başlık: Divergent 
Yazar: Veronica Roth
Yayınevi: Harper Collins
Sayfa: 480

Konusu:

Beatrice Prior'ın Chicago'sunda toplum, her biri belli bir erdemi yaşatmaya adanmış beş topluluğa bölünmüş durumda. Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik. 
Beatrice, hem ailesiyle kalmak, hem de kendi benliğini bulmak istiyor ama ikisini birden seçemez. 
Genç yazar Veronica Roth heyecanlı seçimler, kalp kıran ihanetler, kan donduran sonuçlar ve beklenmedik aşklarla dolu karanlık bir geleceği anlatan gerilim serisinin ilk kitabıyla edebiyat sahnesine çıkıyor!
Her yıl, belli bir günde bütün on altı yaşındakiler, hayatlarının geri kalanında birlikte yaşayacakları grubu seçmek zorunda. 
Bu nedenle kendisi dahil, herkesi şaşırtan bir seçim yapıyor.


Okumak İçin Sabırsızlanıyorum listesindeki kitaplardan biri de Uyumsuz'du, kitabı sipariş ettiğimi ve kargonun gelmesini beklediğimden bahsetmiştim. Kargo kitapları teslim eder etmez okumaya başladım tabi ve iki gün gibi kısa bir sürede de bitirdim. John Green'in Aynı Yıldızın Altında isimli kitabının çevirisini okuduktan sonra öyle her kitabın çevirisini okumayaya yemin ettiğim için bu kitabın orjinalini aldım. Ayrıca Aynı Yıldızın Altında kitabını sevmeyen nadir insanlardan biri olarak tüm suçu çevirmende buluyorum. Neyse daha fazla bu olayı hatırlayıp sinirlenmeden Uyumsuz'a dönelim.

Kitabı orjinal dilinde okumama rağmen, şaşırtıcı derecede akıcı ve basit bir dil ile karşılaştığımı söylemeliyim. İtiraf etmek gerekirse kitabı ilk elime aldığımda 'amanınn, ne yaptım ben' diye düşünmedim değil. Buna rağmen hayatımda okuduğum en kalın aynı zamanda da en basit İngilizce kitaptı diyebilirim tabi en eğlencelilerinden de biri. 

Kitabı okumadan önce filmi izlediğim için açıkçası biraz tereddütlüydüm ilk kitap için. Sonuçta aynı şeylerden bahsediliyor olacaktı ama umduğum gibi olmadı neyse ki. Kesinlikle kitap okumak çok farklı bir duygu bu kitapla bunu bir kez daha tescil ettim. Bazı kısımları filminden tabi ki farklıydı ama onun dışında birebir aynı olmasına rağmen sanki bambaşka bir hikaye ile karşı karşıya kalmış gibi hissettim okurken, yazarın tasvirleri Tris'in iç dünyasını yansıtması o kadar profesyonel bir şekildeydi ki okurken kitapla bütünleştir ister istemez. Tabi filmi izlememin de bir artısı olmuştur ki, özellikle mekanları kafamda canlandırırken hiç zorlanmadım. Kitaptaki asıl karakterler kesinlikle okurun seveceği tiplerdi tabi kötüler de okurların eline geçirse bir kaşık suda boğacağı. Bu kitap ile ilgili her şey kitabın distopya bir roman olmasına ve gelecekte geçmesine rağmen oldukça gerçekçiydi bence. Okurken yadırgadığım bir durum, 'aman şu da böyle olsaymış daha iyi olurmuş sanki' dediğim durumlar olmadı. Tüm bunlardan dolayı Veronica Roth'u en sevdiğim yazarlar listesine şimdiden eklemiş bulunmaktayım. Serinin diğer kitaplarını okumak için sabırsızlanıyorum ama önce kendime birkaç gün süre tanıyorum ki kitabı iyice sindirebileyim ^^

Kitap ve filmin uyumu hakkında da bir iki çift laf etmek istiyorum aslında. Genelde kitap aşıkları sevdikleri bir kitabın film uyarlaması kitap ile bir gitmeyince oldukça sinirlenirler ama ben böyle bir durum yaşamadım. Kitap okumayı ne kadar seviyorsam film izlemeyi de bir o kadar seviyorum bu yüzden olaya biraz da objektif yaklaşmaya çalışıyorum. Filmler daha çok ticari amaçla yapılıyor, yapımcı ve yönetmen kadrosunun ilk düşündükleri filmin tutup tutmayacağı, getireceği gelir oluyor.. bu konuda hemfikiriz sanırım, aksini düşünen bir yapımcı ya da yönetmen var mıdır hiç sanmıyorum. Bu film için de aynısı söz konusu olmuş, bazı sahneler değiştirilmiş. Kiminde 'bu sahne değiştirilmeseymiş daha iyi olurmuş' dedim ama kiminde de 'doğrusunu söylemek gerekirse bu hali ekranlarda daha güzel durmuş' dedim. Hatta daha spesifik olmak gerekirse özellikle : Tris'in korku sahnelerinden biri (korkmayın spoiler yok) kitaptakinden daha farklıydı filmde ve bence filmdeki çok daha mantıklı olmuş. Alınmak gücenmek yok.. Zaten bir okur olarak, ben o kitabı film olarak kafamda okurken çekiyorum, o yüzden filmin kitaba sadık kalmaması benim için bir yerde önemsiz detaydan başka bir şey olmuyor. Demem o ki, filmi çeken kimseye karşı bir kin beslemiyorum, rahat olabilirler ^^ Sanırım böyle düşünmemin en önemli sebebi de bir kitapkolik olduğum kadar filmkolik olmamdan da kaynaklanıyor :)

İçerik hakkında çok fazla şeyden bahsetmek istemiyorum aslında.. Zaten çoğunuz da biliyorsunuzdur, malum senenin en konuşulan kitap/filminden biri oldu Uyumsuz. Son olarak bir anlaşma yapalım istiyorum, bu kitabı eğer benim yazımdan sonra okumaya karar verir de okuduktan sonra 'aman bu muymuş yani o kadar anlattığın' demeyin. Bu kitap, kısmen bir ımm.. karışık dondurma gibi bir şey. Yerken aşırı zevk duyarsınız, çeşit çeşit tatların keyfine varırsınız , hepsinin karışımı öyle bir haz verir ki size sizden mutlusu yoktur o an ama o kadar, üzerine bir bardak suyu içtikten sonra ağzınızda zerre tat bırakmaz. Bilmiyorum bu açıklama ne kadar yeterli oldu ama bu kitap işte öyle sadece anlık bir keyif ötesi yok. Öğrettiği, düşündürdüğü bir şey yok yine de okuması çok zevki orası ayrı bir konu ^^ İşte puanımı verirken de ona göre veriyorum, her kitabı kendi türündeki diğer kitaplarla kıyaslayarak.. Ondan dolayı bu kitabı bir Çalıkuşu ile , 1984 ile ya da ne bileyim Şah&Sultan ile yarışır mı diye düşünmeyin.. Hepsi farklı kulvarların yarışçıları ;)


Bibliomaniacs Puanı:



Uygun Fiyat Listesi:

İdefix: 58.17 TL (Set-İngilizce)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder