Transparent White Star

Playlist

7 Ağustos 2015 Cuma

Yorum: Botchan (Natsume Soseki)


Başlık: Küçük Bey
Yayınevi: Oğlak Yayıncılık
Çevirmen: Mariko Erdoğan&Hüseyin Özkaya
Sayfa: 171

Botchan kötü bir çocukluk geçirmiş ve mezun olduktan sonra öğretmen olarak Japonya'nın kırsal bir kesiminde görev yapmaktadır. Çocukluğundan beri onu seven tek kişi evin Kiyo isimli hizmetçisidir. Ona büyüdüğünde bile Botchan yani Küçük Bey olarak seslenmekte, saygı göstermektedir. Kiyo'nun tek isteği Botchan'ın iyi bir gelir elde edip onu da bir gün yanına alması ve birlikte yaşamalarıdır. 

Kitap boyunca anlatıcının asıl adını öğrenemiyoruz. Onu, onu gerçekten seven tek kişinin deyimiyle Botchan olarak biliyoruz. Aslında bir okur olarak ben, Botchan'ı gerçekten seven tek kişi Kiyo mu ya da Botchan, kendisinin de söylediği gibi kötü bir kişilik mi kitabın sonuna kadar çok da emin olamadım. Açıkçası anlatıcı çok da güvenilir değil, ona kalsa Kiyo -kitabın sonunda- oldukça akıllı biri, o halde böyle akıllı biri Botchan'ın gerçek karakterini göremeyecek kadar saf olabilir mi?. 

Fakat bir noktadan sonra karakteri çözümlemeye çalışmayı bıraktım ve kitabın daha güzel ilerlediğini gördüm. Ve eğer Botchan kitabın başında anlatıldığı gibi kötü biriyse, aslında çok da güzel bir kişilik gelişimine tanık oluyoruz kitapta. Benim bir kitapta en çok dikkat ettiğim noktalardan biridir, asıl karakter gelişim gösteriyor mu, göstermiyor mu..

Kitap Meiji Restorasyonu döneminde yazıldığı için de o döneme dair şeyler de öğreniyoruz kitap boyunca. Özellikle Tokyo ve Tokyo insanıyla kırsal kesim arasındaki 'rekabete' tanık oluyoruz. Aslında daha fazlasını okumayı beklemiştim ama bu kitap düşündüğüm gibi değilmiş, o yüzden bu edindiğim bilgiler bile oldukça iyi bence. 

Ayrıca anladığım kadarıyla kitap yazarın kendi hayatından esinlenilerek ya da onun üzerine yazılmış. Şu sıralar hep bu tarz kitaplara denk  geliyorum nedense ^^ 

Sonuç olarak karakteri sevimsiz bulduğum için kitabı anlatılanların aksine çok da güzel bulmadım ama incecik olması ve bir noktadan sonra da işlerin farklılaşması nedeniyle oldukça hızlı bir şekilde bitirilecek bir kitap olduğunu gördüm. Ayrıca son zamanlardaki yeni takıntım olan -özellikle Doğu- Asya edebiyatı okumalarım için de güzel bir kaynak olduğunu düşünüyorum. Demem o ki bu sayfada yakında daha çok Asya kitapları göreceksiniz, şimdiden hazırlıklı olun ;) 



Bibliomaniacs Puanı:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder