Transparent White Star

Playlist

9 Ağustos 2015 Pazar

Yorum: Doctor Who-Shada (Gareth Roberts)


Başlık: Doctor Who:Shada
Yazar: Douglas Adams&Gareth Roberts
Yayınevi: İthaki
Sayfa: 440

Bilmeyenler için ben Doctor Who hayranıyım. Özellikle Matt Smith'i, 11. Doktoru, inanılmaz derecede çok seviyorum. Kendisinin dönemi sona erse de ben hala onun olduğu bölümleri, videoları izlemeye devam ediyorum. İmkanım olsa bir adet 11. Doktor'a asla hayır demezdim. Bilim-kurgu kitaplarını pek okumam, bu blogda da görebileceğiniz bilim-kurgu kitapları büyük ihtimalle Doctor Who ağırlıklı olacaktır. Tüm bunları söylüyorum çünkü bu kitabı yaklaşık 1 sene önce satın almama rağmen şimdiye kadar neden okumadığıma dair sebeplerimi kafamda toparlamaya çalışıyorum ^^ Açıkçası kitabı okumamadaki en büyük sebep beni neyin beklediğini bilmiyor olmamdı. Ya kötüyse diye sorular kafamda dönüp durdu uzunca bir süre. Sonuçta bu endişelerimde kısmen haklı, kısmen de haksız çıktım diyebilirim.

Ama bunlardan önce Shada'dan biraz bahsedeyim. Önceki yazılarımdan birinde Shada'nın Douglas Adams'ın yıllar önce yazdığı ama beklenmedik bir grev sebebiyle ekranlara uyarlanamayan senaryosu olduğunu ama neyse ki Gareth Roberts'ın, aslında Douglas Adams'ın sonucundan çok da memnun olmadığı bu eseri tamamlayan kişi olduğunu söylemiştim. 

Aslında kitap beklediğimden de iyi çıktı, oldukça sürükleyiciydi. Birçok yerde sesli güldüm, kitabını okumak benim için oldukça farklı bir tecrübe oldu. -Bu arada merak edenler için okurken en çok eğlendiğim bölümlerden biri şüphesiz 27. bölüm, sayfa 145.- Tabi Doctor Who hakkında pek bilgisi olmayanlar için kitap bu kadar güzel gelir mi işte orasını bilemiyorum, sonradan okuyup da ben neden gülmedim gibi sorularla gelmeyin bana diye söylüyorum bunu.

Dediğim gibi kitabı çok beğendim ama tereddütlerimde haklı çıktığım bir kısım da var ki o da kitabı ne yazık ki dizisi kadar güzel olmadığı -bence-. Sizleri bilmiyorum ama ben bilim-kurgu kitaplarını okumaktan çok onları izlemeyi tercih ediyorum. Sonuçta bilim-kurguda en önemli nokta 'bence' görsel güzelliği. Kitapta her ne kadar betimlemeler olsa da hiçbiri görseller kadar tatmin edemiyor beni. Bu kitap da aynen öyle oldu, bu harika hikayeyi izlemiş olmayı düşündüm de, ımmmmm ^^ Sanırım Doctor Who'nun 2005 sonrası bölümlerini tekrar izlemektense serüvenin en başından, yani diziye 63 yılından başlamak benim için güzel bir tecrübe olabilir.

Kitap için bir de pişmanlığım var ki, o da her defasında kendime söylememe rağmen yine çeviri bir kitap almış olmam! İndirim görüp kendini tutamayınca böyle oluyor işte. Eminim orijinal dilinde okumuş olsam her şey çok daha farklı olacaktı çünkü bilim-kurgu ve özellikle distopik kitapların çevirileri olayları aslından basit gösteriyormuş gibi geliyor bana.

Tüm bunları geride bırakırsam, inşallah önümüzdeki ay ilk maaşımı alınca bu kitapların orijinallerini alarak kendimi ödüllendireceğim :) Bilim-kurgu ya da Doctor Who hayranı olanlara da bu kitabı kesinlikle öneriyorum ama öncesinde Doctor Who bilgisi olmayanlar için dizinin herhangi bir sezonuna şöyle bir bakmalarını öneririm. 

Bibliomaniacs Puanı:


Not: O kadar lafın üzerine tam puan mı verdin derseniz, Goodreads'e özendim buçuklu puan yok ne yapayım ^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder