Transparent White Star

Playlist

22 Ağustos 2015 Cumartesi

Yorum: Is Everyone Hanging Out Without Me? (And Other Concerns)


Başlık: Is Everyone Hanging Out Without Me? (And Other Concerns)
Yazar: Minday Kaling
Yayınevi: Crown Archetype
Sayfa: 222

Bilindiği üzere, ya da benim gibi bilmeyenleriniz de vardır belki, Mindy Kaling, The Office'in yazar, yapımcı ve yönetmenliğini yapan bir oyuncu&komedyen. Ayrıca kendisi The Office'de Kelly Kapoor olarak da rol almakta.

Is Everyone Hanging Out Without Me? ise Mindy Kaling'in yazmış olduğu otobiyografi, komedi karışımı bir kitap. Eh, otobiyografi olunca malumunuz Mindy Kaling'in hayatına ve The Office'e dair bir çok bilgi var kitapta. 

Bunları söylüyorum çünkü, bendeniz bu kitabı okumadan önce ne The Office'i izlemişliğim ne de Mindy Kaling'e dair bir bilgim vardı. Anlayacağınız bu kitap benim için tamamiyle yanlış bir tercihti. Biliyorum içeriğini tam olarak anlamadan bu kitabı okuduğum, daha doğrusu dinlediğim için çok büyük bir aptallık yaptım. Ama ne yapayım, takip ettiğim bazı Youtuberlar bu kitapla ilgili o kadar övgü dolu sözler söylemişlerdi ki ben de kendimi tutamadım, merak ettim.

Tüm bunlara rağmen aslında sonucun tam bir hüsran olması gerekiyordu ama ben bu kitabı birazcık sevdim ne yalan söyleyeyim, bu yorumu da ondan yazıyorum zaten. Aslında çok da benim tarzım olmamasına rağmen kısa sayılabilecek bir sürede bitirdim. Gerçi bunda özellikle ütü yaparken e-kitap dinlemekten daha iyi bir şey yapılamayacağı gerçeği de var ama olsun. Kitabı Mindy Kaling'in seslendiriyor olması da güzel bir şans oldu benim için. En azından bir bütün olarak Mindy Kaling'e dair bir çok şey öğrendim, hem de kendi sesinden. 

Kitap bölümlere ayrılmış ve yazar bu kitapta çocukluğundan, arkadaşlık ilişkilerinden, ailesinden, işine kadar bir çok konuya yer vermiş. Her konu değil belki ama ilgimi çeken konular olmadı değil. Beni garip biri olarak görmenizi istemem ama en sevdiğim bölümlerden biri cenazesinin nasıl olmasını istediğinden bahsettiği son bölüm oldu ^^ Tabii, Mindy Kaling'in kitapta çoğu defa yer verdiği bazı listeleri vardı ki onları da çok sevdim. Özellikle bu kitabın alternatif isimlerini sıraladığı kitabın başındaki liste ve ona göre arkadaşlığın nasıl olması gerektiğine dair yaptığı liste en sevdiklerimden. Bunun dışında The Office dair anlamadığım bir yığın espri vardı. Yapılan espriyi anlamamak ve bön bön bakmak kadar kötü bir durum yok sanırım. Sonuç olarak Mindy Kaling'in çok fazla ilgimi çeken bir kişilik olmadığına karar verdim ^^ Ama yine de tatlı bir kişilikmiş.

Genel olarak kitap harika ya da bana hitap eden bir kitap olmasa da çok da vasat değildi. Özellikle The Office hayranları ya da Mindy Kaling'i merak edenlerin keyifle okuyabileceği türden bir kitaptı. Tabii bu kitaba bir şans vermeden önce Mindy Kaling ile ilgili bir çok detayı öğrenmek isteyip istemeyeceğinizden emin olmalısınız. Şöyle bir geriye dönüp baktığımda Mindy Kaling ile ilgili tüm bu gerçekleri öğrenmemin açıkçası bana bir şey kazandırdığını düşünmüyorum. Ama dinlediğim üçüncü ve yazarın kendi seslendirdiği ilk e-kitap olarak hayatımda hep yeri olacak... amaan kimi kandırıyorsam, eminim unutup giderim..

Ev işi yaparken dinleyebilirsiniz. Çok fazla bir şey beklemeyin.

Bibliomaniacs Puanı:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder