Transparent White Star

Playlist

2 Ağustos 2015 Pazar

Yorum: Semerkant (Amin Maalouf)


Başlık: Semerkant
Yazar: Amin Maalouf
Yayınevi: YKY
Çevirmen: Esin Talu-Çelikkan
Sayfa: 275

“Titanic’te Rubaiyat! Doğu’nun çiçeği Batı’nın çiçekliğinde! Ey Hayyam! Yaşadığımız şu güzel anı görebilseydin!”

Semerkant aslında 4 ayrı kitaptan/bölümden oluşuyor. 
Birinci kitap: Şairler ve Âşıklar
İkinci kitap: Haşşaşiyun Cenneti
Üçüncü Kitap: Bin Yılın Sonu
Dördüncü Kitap: Denizde Bir Şair

İlk iki kitapta Ömer Hayyam, Nizamülmülk ve Hasan Sabbah'ın çevresinde dönen olaylara tanık oluyor o dönemin tadını çıkarıyoruz. Bu bölümler Hayyam'ın ölümü ile sona eriyor. Diğer iki kitapta ise Rubaiyat'ın peşine düşen, kitabın en başında karşılaştığımız Benjamin Omar'ın içinde bulunduğu olayları okuyoruz. 

Ben Semerkant'a bayıldım! Dün bitti kitap ama hala etkisindeyim. Tarihi romanları sevdiğimi kısa bir süre önce fark etmiştim ama bu kitapla sevgimin boyutları daha da arttı diyebilirim. Bir yazar bu kadar mı edebi ama aynı zamanda zorlama olmadan yazar. Tabi edebi dedimse de her cümlesi değil, işin güzelliği de burada zaten. 
Hemen bir örnek vereyim: 

 "Şaşırtıcı İran! Çalkantılar arasında onca değişmez, değişimler arasında onca kendisi olan!"

En sevdiğim kısmı da zaten şehirleri, ülkeleri böyle kişileştirmesi oldu. Okurken kendimi o zaman aitmiş gibi hissettim, çok çok beğendim. Bir bütün olarak kitap çok güzel kurgulanmış olsa da benim favorim ilk iki kısımdı ne yalana söyleyeyim. Ama eminim ki kitap sadece ilk iki kısımdan oluşsaydı onu bu kadar sevmezdim. Zaten diğer kısımları da sevmediğimden değil ama ne bileyim ilk iki kısmın büyüsü bir başkaydı. Sanki kitabı okumuyor da izliyor gibiydim. Tabii burada çevirmenin de payı büyük zira arada düşündüm de acaba kitabı orijinal dilde okusaydım bu kadar beğenir miydim?. O yüzden sevgili Esin Talu Çelikkan'a kocaman TEŞEKKÜRLER! 

Yazarın daha önce Ölümcül Kimlikler adlı kitabını okumuş ve çok beğenmiştim ama bir türlü diğer kitaplarını okumak fırsatını elde edememiştim. Şimdi düşününce, aslında ilk okuduğum kitabı bu kitabı olsaymış diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Çünkü diğer kitabı deneme olduğu için bence onu okumadan önce yazarın dünyasına romanları ile bir giriş yapmam gerekiyordu. Neyse olan oldu artık. Yine de bundan sonra okuyacağım kitaplarını yayın sırasına göre seçmeye kararlıyım! 

Siz de henüz Semerkant'ı okumadıysanız bir an önce okumaya başlasanız iyi edersiniz. Tarihi romanları sevmiyorsanız bile bu kitabı seveceksiniz eminim! Çünkü bu kitap sizi okurken sadece başka diyarlara götürüp mutlu etmiyor ama aynı zamanda bir çok şey öğretiyor. 


Bibliomaniacs Puanı:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder