Transparent White Star

Playlist

14 Ağustos 2015 Cuma

Yorum: İstanbul'da Bir Zürafa


Başlık: İstanbul'da Bir Zürafa
Yazar: Sunay Akın
Yayınevi: Çınar Yayınları
Sayfa: 440

Sunay Akın, favori yazarlarımdan  değil belki ama bir şekilde kitaplığımda en fazla kitabı olan yazar da kendisi. Evet, yazarlardan biri değil, açık ara farklı kitaplığımda en fazla kitabı olan yazar: Sunay Akın. Belki büyük bir hayranlıkla okumuyorum yazdıklarını ama onun kitaplarını özellikle ağır kitaplar okuduğumda ya da çok yoğun olduğum zamanlarda okumaya bayılıyorum. Uzun lafın kısası Sunay akın kitapları benim için uzun bir yolculukta verdiğim kısa molalar gibi.

Kendine özgü bir tarzı var, kurgu ile gerçeği değişik bir şekilde harmanlayıp okura sunuyor. Bu yanını çok seviyorum, ayrıca bir kitapta bir çok deneme olması da çok hoşuma gidiyor. Benim gibi uzun kitaplar okumayı sevmeyenler için oldukça ideal bir tercih yani. Bu şekilde yazan başka bir yazar tanımadım, tanıyanınız varsa bana da söylerseniz sevinirim. 

İstanbul'da Bir Zürafa, yine kısa kısa yazıların toplamı olan bir kitap. Tam olarak ne desem bilemedim, öykü değil... O yüzden deneme diyerek devam edeceğim - bu konuda da uzman değilim, yanlış bir adlandırma yaptıysam affola-. İçeriğinden bahsedemem çünkü her bir bölüm çok farklı şeyi anlatıyor. Bana göre okuduğum diğer kitaplarından daha yoğun bir anlatımı vardı yazarın. Dili her zamanki gibi basit, sizi yormuyor ama çok fazla yer, mekan ve kişi vardı o yüzden çoğu zaman nereden nereye geldiğimi kaçırdım. Yine de bir paragraftan diğerine geçerken bir şekilde birbirinden oldukça farklı mekanları ve zamanları birleştirmesini sevdim. Fakat, dediğim gibi fazla bilgi olduğu için sakin kafayla okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Aksi taktirde okuduktan sonra benim gibi bir çok noktayı unuttuğunuzu fark etmeniz kaçınılmaz olur. 

Sonuç olarak kapak tasarımı olarak en sevdiğim ama diğer Sunay Akın kitapları ile kıyaslarsam çok fazla beğenmediğim bir kitap oldu. Çünkü çoğu kısımda sıkıldım, fazlaca sevdiğim bölümler 3 ya da 4 taneydi. Yine de bütünüyle bakınca okuduğumdan kesinlikle pişman değilim ^^ 


Bibliomaniacs Puanı:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder