Transparent White Star

Playlist

20 Eylül 2014 Cumartesi

Kitap Mimi : Okuma Alışkanlıkları !



1. Evde kitap okumak için özel bir yeriniz var mı ?

Filmkolik: Hayır yok, yeter ki kitap okumak isteyeyim çok rahatsız bir şekilde de olsam o kitabı okurum.  

Betül: En çok yatağımda okurum ama buna özel bir yer diyemeyiz yeter ki kitap olsun her yerde okunur ^^

2. Kitap ayracı mı yoksa herhangi bir kağıdı mı ?

Filmkolik: Kesinlikle kitap ayracı, hatta yakınlarım bilir ki tabiri caizse tam bir ayraç sapığıyım :) Nerede ayraç görsem hemen alırım ya da kendim yaparım. 

Betül: Geçen seneye kadar ayraç koleksiyonu yapan ben bu sene o huyumdan vazgeçtim ama hala ayraç düşkünlüğüm var, her kitapçıya girişimde mutlaka bir tane orijinal bir ayraç alırım ama bazen olur boş bir kağıdı katlarım süslerim kendi ayracımı oluştururum.

3. Kitap okurken herhangi bir sayfada durur musunuz yoksa belirli bir sayfayı ya da bölümü mü beklersiniz ? 

Filmkolik: Bu konuda çok dertliyim aslında. Kitap satın almadan bölümlere ayrılmış olmasına dikkat ederim, eğer bölüm bölüm değilse kitabın çok güzel olduğunu düşünürsem satın alırım. Ama eğer bölümlü değilse de olayların akışına göre en durgun sayfa neresiyse o sayfayı seçerim kitabı elimden bırakmak için.

Betül: Kitap okurken bölümü bitirmediğimde sanki tekrar kitabı elime aldığımda her şey karışacakmış gibi gelir o yüzden eğer kitap bölümlerden oluşuyorsa - bölümlerden oluşması tercihimdir- kesinlikle bölüm bitmeden kalkmam başından ama eğer bölümlü değilse en uygun paragraf başında bırakırım.

4. Kitap okurken bir şeyler yeyip içer misiniz ? 

Filmkolik: Yeri geldiğinde evet, ama olmasa da olur neyse ki bu konuda bir takıntım yok ^^

Betül: Aslında tam bir boğaz düşkünüyüm bir şeylerle uğraşırken daima yeyip içerim ama bu kitapta böyle değil kitap okurken bir şeyler yediğim de dikkatim dağılıyor kendimi kitabıma veremiyorum.

5. Müzik dinlerken ya da Tv izlerken kitap okuyabilir misiniz ?  

Filmkolik: Müziksiz okuyamam desem ^^ Ben kitap okurken kesinlikle etrafta sesler olmalı ama öyle çok rahatsız edici değil tabi. Sanırım bu yüzden en çok otobüsteyken kitap okumayı seviyorum.

Betül: Tv izlerken kitap okuyamam kafam karışır fakat müzik için böyle bir kuralım yok. Olsa da olur olmasa da^^

6. Aynı anda bir kitap mı yoksa birden fazla mı okumayı tercih edersiniz ? 

Filmkolik: Birden fazla. Ama aynı anda okuduğum kitapların türlerinin farklı olmalarına dikkat ediyorum, sanki aynı olursalar konular karışacakmış gibi hissediyorum. 

Betül: Birden fazla kitap okumayı daha çok severim ama türleri farklı olacak. Bu konuda ki tek sıkıntım bir yere giderken hangi kitabımı alacağıma karar veremediğim için o an okuduklarımın hepsini almam ^^

7. Evde mi yoksa herhangi başka bir yerde mi kitap okursunuz ? 

Filmkolik: Herhangi bir yerde okuyabilirim ama dediğim gibi en çok otobüste okumayı seviyorum ^^ Özellikle yolculuk uzun sürecekse..

Betül: Evde okumaktansa otobüste metroda yani yolculukta okumaya bayılırım yada kitabımı alıp sahile gidip çimlere oturup okumanın keyfi bambaşka benim için.

8. İçinizden mi okursunuz yoksa sesli mi ?

Filmkolik: İkisi de. Türkçe kitapları içimden okurum, ama İngilizce okurken , her zaman değil ama bazen, sesli okuduğum anlar da olur. 

Betül: Eğer edebi bir kitapsa yada dili İngilizce ise sesli okumak daha keyifli oluyor ^^

9. Bir kitabı kelimesi kelimesine okur musunuz yoksa belirli yerlerini atlamayı mı tercih edersiniz ? 

Filmkolik: İsteyerek değil ama bazen kelimeleri atladığım oluyor.. Kimi kandırıyorum ki, ne bazeni çoğu zaman. Ama gerçekten isteyerek değil...

Betül: Eğer kitaptan gerçekten çok sıkıldıysam bazı yerleri atlayabilirim kitabı yarım bırakmaktan daha iyidir diyerekten ^^

10. Kitabı okurken sayfaları iyice açıp kitap sırtının kırılmasına aldırır mısınız ? 

Filmkolik: Kitaplarım benim bebeklerim, sayfaları şöyle ucundan yavaşça açıp okurum çoğu zaman ama bazen kendimi kaptırdığım anlar da olmuyor değil. Yine de çoğu zaman oldukça dikkatliyimdir okurken.

Betül: Kitabı kırmak mı?? Kitaplarım benim için çok değerlidir bir kitabı aldığım da ilk işim kenarlarını güzelce bantlamak okurken de olabildiğince zararsız okurum. Bu yüzden kitaplarımı ödünç vereceğim kişinin kitabıma aynı özeni göstereceğine emin olmam gerek ve tabi sakın kırılmasın diye de tembihlerim.

(Filmkolik: Bant konusunda gerçekten çok ciddi, hala bende duran bir kitabı var ki başına bir şey olacak diye çok korkuyorummm :))

11. Okuduğunuz kitaplara yazı yazar mısınız ? 

Filmkolik: Bir sene öncesine kadar ismimi yazmak şöyle dursun kalemin ucunu bile değdirmezdim kitaplarıma. Bu sene ise ismimi de yazıyorum, sevdiğim satırların da altını çiziyorum ama not almıyorum, not alma gereği hissettiğim zaman post-it kullanıyorum, ne güne duruyorlar değil mi ^^ 

Betül: Her kitabıma kesin ismimi, tarihi ve nereden aldığımı not düşmüşümdür. Kitabı okurken altını çizdiğim yerler de olur ama eğer not düşmem gerekiyorsa post-it kullanırım üzerine yazmam.



Kitap mimlerini başka başka bloglarda, youtube'da gördükçe bir tane de bizim sayfamızda olsun istemişimdir hep ve ilk mim olarak da böyle genel bir mim seçtim. Daha yeni olduğumuz için biraz kendi çapımızda takılıyoruz, başka bir blogda bu mim kullanıldı mı bilmiyorum.. Kullanılması bir sorun olur mu onu da bilmiyorum. Neyse bizden şimdilik bu kadar, umarım bizim soruları cevaplarken eğlendiğimiz kadar siz de okurken eğlenirsiniz.. 

Mimin orijinali için tık tık...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder