Transparent White Star

Playlist

30 Eylül 2014 Salı

Yorum: Uzun Hikaye


Başlık: Uzun Hikaye
Yazar: Mustafa Kutlu
Yayın Evi: Dergah Yayınları
Sayfa: 115

Ben sırtüstü çayıra uzanıyorum.
Gece göğü yıldızlarla kaplanmış.
Irmağın fısıltısı yaklaşıp, uzaklaşıyor.
Ara sıra ishak kuşunun feryadı işitiliyor.
Birkaç hayal kanat takıp havalanıyor. 

Kitabı bitirmemin üzerinden birkaç saat geçti ama ben hala bu dizeleri okuyorum. Çok feci etkisinde kaldım galiba, nasıl kurtulacağım bu durumdan bilmiyorum. Aslında kurtulmak istiyor muyum onu hiç bilmiyorum. 

Uzun Hikaye, Mustafa Kutlu'nun okuduğum ilk kitabı. Öyle görünüyor ki okuduğum son kitabı da olmayacak, açıkçası tüm kitaplarını almayı planlıyorum. Biraz abartıyorum gibi gelebilir ama inanın çok sevdim ben bu kitabı. Sanırım Uzun Hikaye gibi, yazarın diğer kitapları da böyle ince yani bir oturuşta bitecek ama ömür boyu hatırlanacak hikayelerden. Sevgili yazar uzun uzadıya betimlemeler yazıp, edebiyat yapmayı sevmiyor anladığım kadarıyla. Bir duygusallık var satırlarında ama kesinlikle işin cılkını çıkarmamış. İşte bu da daha değerli yapıyor yazdıklarını bence zira tam da bugünlerde edebiyat yapmak için edebiyat yapan yazarlardan -ismi lazım değil- bıkmış usanmış durumdaydım neyse ki bu kitap karşıma çıktı. Ne varsa eskilerde var aslında, her ne kadar güncel kitapları çok beğeniyor olsam da yok arkadaş kimse eskilerin verdiği tadı vermiyor. Ben bu kitabın satırları arasında dolaşırken sanki ben de hikayenin kahramanlarının yanına gidip onlar ne yaşadılarsa yaşadım. Güzel anıma mı denk geldi acaba diyeceğim ama yok, iki günde bitirdim ben bu kitabı ve her elime alışımda çok başka yerlere gittim. Yani aslında öyle ahım şahım olay örgüsü falan yok, gayet klasik şeyler ama öyle güzel yazılmış ki insanın içi gidiyor. Neyse sevgili kitap severler bu noktadan sonra benim kronik duygusala bağlama noktam, daha fazla yazmasam herkes için daha iyi olacak gibi :)  Siz iyisi mi, alın bu kitabı okuyun. 115 sayfa elinize yapışmaz ki, tabi ben öyle öykü okumayı sevmem derseniz orası başka tabi ama yine de gönül ister ki herkes okusun bu kitabı, şöyle bir eskilere gitsin güzelleşsin geri gelsin. Bir de söylemeden geçemeyeceğim, bir ara nedense Cengiz Aytmatov'u okuyormuş hissine kapıldım ama kesinlikle yazım tarzları aynı değil iki yazarın zira Cengiz Aytmatov okuyanlar bilir sağa baksanız betimleme sola baksanız betimleme oysa Uzun Hikaye öyle değil, sanırım tek ortak noktaları köy/kasaba yaşantısını böylesine gerçekçi ve güzel bir biçimde anlatmaları. Biraz nostaljiye kim hayır der ki! Ne diyordum.. Evet, siz en iyisi bu kitabı bir okuyun :) 

Bibliomaniacs Puan: 



Uygun Fiyat Listesi

DR: 6 TL
İdefix: 6 TL
Babil: 6 TL
Kitapyurdu: 6.40 TL




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder