Transparent White Star

Playlist

28 Eylül 2014 Pazar

Yorum: Sevdalı Bulut


Başlık: Sevdalı Bulut
Yazar: Nazım Hikmet
Sayfa Sayısı: 109
Yayınevi: YKY

Ne yalan söyleyeyim biz her türlü tarihimizi kötü bir şekilde yansıtmaya bayılıyoruz. İllaki birilerini kötüleyeceğiz. Neden böyle dediğimi anlatacağım ama öncelikle söylemek isterim ki kitabı beğendim, Nazım Hikmet'i de severim yalnızca kitapta bazı noktalar vardı ki çok takıldım, okumaya başladığımdan beri aklımdan atamadım bu düşünceleri ondan dolayı burada anlatmadan geçemeyeceğim.

Kitap küçük yaş grupları için yazılmış olmasına rağmen bir öğretmen adayı olarak benim de bu kitabı okumam gerektiğini düşündüm, zira bilmediğim bir şeyi öğrencilerime gözüm kapalı bir şekilde öneremem. Önerinin dışında, kitabı okumak istememin bir diğer sebebi de bu tür kitaplar sayesinde içimdeki çocuğu bir şekilde hala yaşatmaya çalışmamdır. Okuduğuma pişman mıyım peki? Hayır. Kafamda tereddütler oluştu mu? Ne yazık ki, evet. 

Kitap kısa hikayelerden oluşmakta, hepsi de çocukların ilgisini çekecek şekilde yazılmış ve sevgili Cem Kızıltuğ'un harika resimleri ile de çok daha güzel bir hale getirilmiş. Belki de şu ana kadar edindiğim en kaliteli basımlardan biridir. YKY'nın şu zamana kadar yanılttığını da görmedim zaten. 

Neyse kısa kesip sadede geliyor, ve yazının başında çıtlattığım derdimi anlatmaya başlıyorum. Dediğim gibi milletçe bayılıyoruz tarihimizden karakterleri yermeye halbuki güzel yanları görmeye çalışsak oh ne ala. Tabi demiyorum ki sadece iyi yanlarını görelim ama en azından mevzu çocuklar oldu mu biraz daha dikkatli olmak gerek. Şimdi diyeceksiniz ki sen büyük üstaddan daha mı iyi bileceksin?. Haşa, ne haddime. Ama kitabın başından beri içinde padişah geçen her hikayede bir kötüleme, yerme okuyunca yerimde rahat duramıyorum siz de hak verirsiniz ki. Bir örnek vereyim mesela: 

Padişahın kızı yalnız dünya güzeli değil çok da iyi yürekliydi de. "Böyle de padişahın kızı olur muymuş!" diyeceksiniz. Olur. Padişah ailesinden tek tek iyi insan çıkabilir. Fakir köylü ailesinde tek tek kötü insan çıktığı gibi.

Sadece bu kısım değil tabi ki, genel olarak hikayelerde geçen istisnasız her padişahın tebasını ezen, alay eden, zalim bir yanı yanı mevcut. Bir süre sonra insan, bu yazar ne yapmaya çalışmış demeden edemiyor? Sonuçta siz de bilirsiniz ağaç yaşken eğiliyor yani söz konusu çocuk psikolojisi, bilinçaltı mevzu olduğunda normalden çok daha dikkatli olmamız gerekiyor ki bu kitap da öyle alelade bir kitap değil. Daha dün yabancı birinin çocukken bu kitabı okuduğunu çok da beğendiğini belirttiği bir yazıyı okudum, o da ister istemez padişahların hepsinin böyle olduğunu düşünmüştür.

İşte böyle sevgili kitap severler, kitabın kalitesine, basımına, genel olarak hikayelere hayran kaldım ama gelin görün ki küçük görünen bu büyük sorun benim kanıma çok dokundu.. Çok da üzüldüm açıkçası. Sizlerle de bunu paylaşmak istedim. Varsa bu kitabı okuyan ve benden farklı düşünenleriniz, düşüncelerinizi dinlemek hoşuma gider :)   


Bibliomaniacs Puanı:




Uygun Fiyat Listesi:

Kitapyurdu: 13.27 TL
İdefix: 13.50 TL
Babil: 13.50 TL
DR: 13.50 TL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder