Transparent White Star

Playlist

7 Eylül 2014 Pazar

Yorum: Mavi Tüy



Başlık: Mavi Tüy
Orjinal Ad: Illusions
Yazar: Richard Bach
Sayfa: 141
Yayınevi: Epsilon

Neden böyle oldu inanın hiç bilmiyorum ama Martı Jonathan Livingston'dan sonra bir hevesle okumaya başladığım Mavi Tüy beni hayal kırıklığına uğrattı. Aslında kitabı okumadan önce nette kısa bir araştırma yapmıştım her zaman olduğu gibi ve de oldukça güzel yorumlar okumuştum kitap hakkında hatta bazıları vardı ki 'vay be, ne kitapmış, hemen okumalıyım' dedirttiler bana birçok kere ama kitabı bitirdim ve 'yok başka bir kitap hakkındaki yorumları mı okudum ne?' diye sordum kendime. 

Aslında yorum yazmaktan biraz da çekiniyorum çünkü sanırım kitabı pek beğenmememin bir sebebi de yazarın dinsel gerçekleri benim inandığımdan 'biraz' farklı bir biçimde ele almış olması. Yani sırf bir insanın görüşleri benimle aynı değil diye onu eleştirmek istemiyorum ama bir yandan da anlatım tarzına bakıyorum tamam sırf edebiyat olsun diye edebiyat yapmamış adam, sade ve net cümleler kullanmış çoğu yerde, Martı Jonathan Livingston'da olduğu gibi, ama bazı yerlerde ise diyalogları okurken  'ne saçmalıyor bunlar, konuşmak için konuşuyorlar' dedim birçok defa, Don ile Richard karakterleri arasında geçen konuşmalar çoğu yerde zorlama gibi geldi bana, eh bu da beni soğuttu kitaptan. Belki bu durum çeviriden kaynaklanıyordur emin olamıyorum da. 

Keşke Richard Bach bu kitabı da 50-60 sayfa yazsaymış, daha güzel olurmuş. Sayfa sayısı çok olsun diye uğraşmış sanki, gerçi önsözde kendisi de belirtmiş yazmayı sevmediğini. Sanırım siz de benim gibi 'eh, neden yazıyor o halde?' diye düşündünüz bir an için, ama inanın ben de hiç bilmiyorum ama Martı Jonathan Livingston hatırına bu düşüncemi başka bir yerde dile getirmeyeceğime söz veriyorum.

Sevdiğim yerler yok muydu peki, vardı tabi. Özellikle bölümlerin başındaki öğüt verici cümleleri çok beğendim. Kitaptan daha çok beğendim hatta. Kitap sadece o tarz cümlelerden oluşsaymış keşke diye düşündüğüm anlar bile oldu.
Bir de yazarın vermeye çalıştığı mesajı: özgürlüğünüz sizin elinizde, hayal edin ve özgür olun olay işte bu kadar basit iletme yöntemini de sevdim.Kitap boyunca anlatmak istediği buydu, bunun için biraz fazla abartıya kaçmış olması beni itse de yine de sevdim.  

Ama sonuç olarak umduğumu ne yazık ki bulamadım, sanırım yazarın başka kitabını da eşref saatim gelene kadar okumam.

Bibliomaniacs Puan:



Uygun Fiyat Listesi:

İdefix: 10.13 TL
DR: 10.13 TL
Babil: 10.13 TL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder