Transparent White Star

Playlist

5 Mayıs 2015 Salı

Yorum: I've Got Your Number / Numaran Bende Var (Sophie Kinsella)


Adı: Numaran Bende Var
Orijinal Adı: I've Got Your Number
Yazar: Sophie Kinsella
Sayfa: 433


Bu kitabı daha aradan iki sene bile geçmeden ikinci defa okuyuşum. Normalde bir kitabı ikinci defa okumam (Martı Jonathan Livingston hariç, o da çok kısaydı sayılır mı bilmiyorum). Bu kitabı neden ikinci defa okuduğumu düşünüyordum ki goodreads'te bir yorum görünce acı gerçekle karşılaştım. O yazıda diyordu ki Sophie Kinsella okumanın işaret ettikleri: 
1. sinirsel bir yıkımın eşiğindesiniz
2.
.
.
diğer maddeleri okumama gerek bile kalmadı bu maddeden sonra zaten. Evet farkındayım moralim bu sıralar sebepsiz yere bozuk. Ya da belki de üniversiteyi bitiriyor olmam sandığım kadar güzel bir şey değil. Neyse. Sonuç olarak bu kitabı okudum ve itiraf etmem gerekirse çok da iyi geldi. Ben bu yazarı çok seviyorum. 'Masum' bir kalemi var.  Chick-lit okuyanlar ne demek istediğimi anlamışlardır. Lafı uzatmayıp hemen konusuna bakalım;

Şu dünyada kaybetmemem gereken tek şeyi kaybettim. Nişan yüzüğümü! Magnus'un üç nesillik aile yadigarı. Ve şimdi, tam da annesiyle babasının döndüğü gün kaybettim. Kaybetmek için o günü buldum. Derin derin nefes al, Poppy. Olumlu düşün :) 
Bir hayır yemeğinde kızlarla iki kadeh şampanya devirdikten sonra Poppy'nin hayatı bir anda tepetaklak oldu. Yalnızca nişan yüzüğünü kaybetmekle kalmadı, arkasından yaşanan panikte cep telefonundan da oldu. Titrek bacaklarla otelin lobisinde dört dönerken, bir çöp kutusunda terk edilmiş bir telefon buldu. E, mal bulanındır demişler! Artık otele bir numara bırakabilirdi. Kaderinde vardı demek ki! Tek sorun şuydu ki, telefonun sahibi işadamı Sam Roxton, onunla aynı fikirde değildi. Cep telefonunu geri istiyordu ve Poppy'nin, tüm mesajlarını okumasından ve özel hayatına burnunu sokmasından hiç hoşlanmamıştı. Üstüne üstlük yüzüğü bulana kadar Poppy'nin tek elle idare etmesi gerekecekti! Düğün hazırlıkları, Sam'in geçici asistanlığı vazifesi ve başına bizzat açtığı türlü belalar yüzünden işler iyice karışacaktı.
Sizin ilginizi çeker mi bilmem ama ben birbirlerinin yüzlerini doğru düzgün görmeden mesajlar ile birbirlerine aşık olan karakterlere bayılıyorum. En sevdiğim chick-lit konularından biridir ;) bkz.Attachments - Rainbow Rowell. Haliyle bu kitabı da çok seviyorum.

Kitap hakkında ne demeliyim bilmiyorum zira ikinci defa okudum ve kendimi tekrar ediyormuş gibi hissediyorum. Biraz daha yazmaya kalkarsam iyice saçmalayacağım. 
Bu okuyuşumda tek bir değişiklik oldu o da ilk okuduğumda 5 puan vermiştim kitaba ve bu sefer 4 veriyorum. Sebebi de o seferden sonra birçok Sophie Kinsella + başka yazarların chick-lit kitaplarını okumuş olmam. Bu kadarı da olsun ama değil mi ;) Yine de bu kitap her zaman en sevdiğim chick-litlerden biri olarak kalacak gibi... Tavsiye ederim. 

Sevgiler...

Bibliomaniacs Puan:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder