Transparent White Star

Playlist

15 Mayıs 2015 Cuma

Top 5 Cuma: Tek Seferlik Yazarlar


Sevmediğim bir huyum var ki o da bir kitabı okumuş ve de çok beğenmişsem aynı yazarın başka kitaplarını okumak yerine gidip aynı konu ya da tür üzerine yazılmış başka yazarların kitaplarını okumayı tercih ediyor olmam. Tabi sonuç olarak o çok beğendiğim kitaptaki tadı diğerlerinde bulamıyorum fakat dönüp de o yazarın başka kitaplarını almayı da akıl edemiyorum. Ya da bilmiyorum, bir şey itiyor beni o kitapları almamam için. Bazen özellikle almıyorum orası ayrı, eğer kitabı çok sevmişsem yazarın diğer kitaplarından aynı zevki alamam diye korkuyorum. Evet, biliyorum saçma bir düşünce ama işte... Ben de bu huyumu değiştirmeye karar verdim ve bu yazımı yazmaya da öyle başladım. Tek amacım kendimi değiştirmek yani.. tabi ki sadece bu değil, o çok sevdiğim kitapları sizlerle de paylaşmak istedim. Olur da bu yazıdan sonra bahsettiğim kitaplardan birini okumaya karar verirseniz umarım pişman olmazsınız :) 

Nazan Bekiroğlu: Listenin başını kesinlikle Nazan Bekiroğlu çekiyor, La Sonsuzluk Hecesi'ni okumamın üzerinden 4 sene falan geçmiştir fakat ben hala yazarın başka kitabını okumadım. Şaka yapmıyorum! Ve size sunabileceğim tek sebep de : La'dan sonra hayal kırıklığı yaşamak istemiyorum. Kitap o kadar iyiydi ki kendimce okuyacağım diğer kitabın kötü olacağı konusunda neredeyse eminim. Gökten bir kitabı düşsün ve mükemmel olsun bendeki bu korku da gitsin istiyorum. Önerilere açığım pek tabi. 

Mustafa Kutlu: Yazarın okuduğum kitabı Uzun Hikaye (yorum için tık tık), yorumu okuyanlar da zaten kitabı ne kadar sevdiğimi bilirler. Aslında Mustafa Kutlu'nun diğer kitaplarını okuma konusunda oldukça kararlıyım ama bir türlü okuyamadım. Kendisinin farklı bir kitabını sipariş edeyim derken gidip başka bir yazarın kitabını sipariş ettiğim olayı burada paylaştım mı bilmiyorum ama başımdan öyle bir olay geçti, ondan beridir de bir türlü yolum yazarın başka kitaplarıyla kesişmedi. Ama kararlıyım okumaya devam edeceğim. 

Barış Müstecaplıoğlu: Şamanlar Diyarından da 1 Yayınevi 1 Kitap  yazımda daha önce bahsetmiştim. Kitabı okurken ne kadar zevk aldığımı hala hatırlıyorum ama işte aksilikler aksilikler... Çok farklı ve başarılı bir anlatım tarzı var yazarın, herkese hitap eder mi bilmem ama eminim diğer kitapları da bu kitabı kadar güzeldir ve herkese de tavsiye ederim.

Amin Maalouf: Yazarın ince mi ince kitabı olan Ölümcül Kimlikler kitabı okuduğum tek kitabı. Ve şunu çok net bir şekilde söyleyebilirim ki şu ana kadar okuduğum yazarlardan en iyi kalemi olanlardan biridir kendisi. Neden başka kitabını okumadın diye sormayın şu listede sadece Nazan Bekiroğlu'nun diğer kitaplarını neden okumadığımı biliyorum diğerlerini ise hayır, hiçbir sebebim yok. Sanırım daldan dala atlamayı seviyorum. Aynı yazarı peş peşe okurken sıkılıyorum, ama tabi bu yazı bir nevi kendime verdiğim bir söz. Yakın zamanda bu listedeki her yazarın bir kitabını okuyacağım. 

Hannah Beckerman: Ve listedeki tek İngiliz yazar, açıkçası listemden çok mutluyum çünkü son zamanlarda İngiliz ve Amerikan yazarların kitaplarını çok okuyorum ve bu durumdan birazcık rahatsız olmaya başlamıştım.  Neyse biz gelelim Hannah Beckerman'a. En baştan söyleyeyim, kendisi 2014 boyunca okuduğum en iyi kitap/yazarların başını çekiyor. Kitap hala aklımda, önüme gelene de öneriyorum. Buyurun o kitap için yorumum : The Dead Wife's Handbook. Bu kitap Türkçe'ye çevrilsin ve herkes okusun istiyorum. Beni en çok etkisi altında bırakan kitaplardan biridir kendisi. Bu arada bu yazarın kitaplarını da neden okumadığımı biliyorum : yazarın başka kitabı yok da ondan! Yeni kitapları çıksın hiç vakit kaybetmeden okuyacağıma emin olabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme