Transparent White Star

Playlist

29 Mayıs 2015 Cuma

Top 5 Cuma - Maruz Kaldıklarım

Bu postu yazma fikri şöyle karşıma çıktı, instagram'da dolaşıyordum ve kendi kendime şöyle dedim:
-Bu kitap da sürekli karşıma çıkıyor (The 100)  alıp da okuyayım bir ara bari.
-Aa, bu kitabı da çok görüyorum. Hmmm.
-Eh, o zaman bunlarla ilgili bir post yazayım madem.

Böyle devam ederken bir baktım ki postu yazmaya başlamışım. İşte son zamanlarda en çok karşılaştığım kitaplardan 5 tanesi:

#1 - Ölmek İçin 13 Sebep


Geleceği stop tuşu ile durduramazsınız.
Geçmişi geri saramazsınız.
Sırrı öğrenmenin tek yolu
... play'e basmak.
Hannah Baker ölmeden önce birkaç kaset doldurmuştu. İntiharının nedeni olarak gördüğü kişilerin adları bu kasetlerde gizliydi. ClayJensen, Hannah'nın doldurduğu kasetlerle ilgili hiçbir şeye karışmak istemiyordu. Hannah ölmüştü. Sırları da onunla birlikte gömülmeliydi. Ancak Hannah'nın sesi, Clay'e kasetlerde onun da adının geçtiğini söyledi. Clay gece boyunca kasetleri dinledi. ... Öğrendiği şey, hayatını sonsuza dek değiştirecekti. ClayJensen'ın ilk aşkının son sözleri.
 Bu kitabı ilk nerede gördüm inanın bilmiyorum ama o anda okumaya karar verdiğimi çok net hatırlıyorum. Kitabın orijinalini almak istedim başta çünkü contemporary romanların çevirileri bana kitabı çok basitleştiriyormuş gibi geliyor fakat daha sonra sesli kitap olarak dinlemeye karar verdim. Kitabı indireli çok oluyor fakat dinlemek için finallerin ve hatta mümkünse Kpss'nin bitmesini bekliyorum. Kitap hakkında çok güzel şeyler okudum, sayfa sayısı da çok değil. En kısa zamanda biteceğini düşünüyorum. Yani sadece başlaması kaldı.


#2 - It's Kind of a Funny Story


Ambitious New York City teenager Craig Gilner is determined to succeed at life - which means getting into the right high school to get into the right job. But once Craig aces his way into Manhattan's Executive Pre-Professional High School, the pressure becomes unbearable. He stops eating and sleeping until, one night, he nearly kills himself.
Craig's suicidal episode gets him checked into a mental hospital, where his new neighbors include a transsexual sex addict, a girl who has scarred her own face with scissors, and the self-elected President Armelio. There, Craig is finally able to confront the sources of his anxiety.
Ned Vizzini, who himself spent time in a psychiatric hospital, has created a remarkably moving tale about the sometimes unexpected road to happiness.
Bu kitabın çevirisi var mı yok mu bilmiyorum. Fakat eğer yoksa da en kısa zamanda çıksa çok güzel olur zira goodreads'te o kadar yüksek puan almasının iyi bir sebebi olmalı. Henüz okumadım belki ama herkes okusun istiyorum. Ve fark ettim de şu sıralar hep psikolojik sorunları olan, intihara meyilli karakterlerin olduğu kitapları okuyorum ya da en azından okumak istiyorum. Gidişatımı hiç iyi görmüyorum, en kısa sürede kendime gelsem iyi olur ama önce bu kitaplar bir bitsin!


#3 - Me and Earl and the Dying Girl


Greg Gaines is the last master of high school espionage, able to disappear at will into any social environment. He has only one friend, Earl, and together they spend their time making movies, their own incomprehensible versions of Coppola and Herzog cult classics.
Until Greg’s mother forces him to rekindle his childhood friendship with Rachel.
Rachel has been diagnosed with leukemia—-cue extreme adolescent awkwardness—-but a parental mandate has been issued and must be obeyed. When Rachel stops treatment, Greg and Earl decide the thing to do is to make a film for her, which turns into the Worst Film Ever Made and becomes a turning point in each of their lives.
And all at once Greg must abandon invisibility and stand in the spotlight.

Sanırım çevirisi olmayan kitaplardan bir tanesini daha seçtim. Ama bu kitabı Türk bloggerların sitelerinde bile gördüm. Okuyan okuyana. Ve herkes çok sevmişe benziyor. Yine sorunlu karakterlerin olduğu bir kitabı seçmişim. Dedim ya bir sıkıntım var belli. Bu kitap da 300 sayfadan az, bir oturuşta bitirmeyi planlıyorum. Fakat kitabı satın almak için önce kitaplığımdaki 10 kitabı bitirmem gerek. Önceki yazılarımdan birinde kendime söz vermiştim, bozmak yok!

#4- Benim Uzak Yıldızım


Bu kitabın konusunu eklemeye gerek bile duymuyorum. Kitabı okumayan nadir insanlardan biriyim zaten, eminim çoğunuz kitabı çoktan okumuştur. Aslında bu kitabı okumaktan vazgeçmiştim fakat internette fotoğraflarına o kadar maruz kaldım ki en azından bir sonraki görüşümde ben bunu okudum deyip geçmek istiyorum. Belki de fantastik - distopya modası bir gün geçerse o zaman okurum, kim bilir! 

 #5- The 100


Bu kitabın ne konusunu biliyorum ne  de dizisini izledim. Fakat dizisi olduğunu biliyorum, hiç yoktan iyidir ama değil mi ^^  Kapaktaki liars, thieves, rebels ve heroes yazısı dışında hakkında hiçbir şey bilmediğim bu kitaba yine hakkında hiçbir şey bilmeden okumaya başlayacağım. Neler olacak çok merak ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder