Transparent White Star

Playlist

12 Mayıs 2015 Salı

Yorum: Fil Kadar Küçük


Adı: Fil Kadar Küçük
Orijinal Adı: Small as an Elephant
Yazarı: Jennifer Richard Jacobson
Yayın Evi: İthaki
Sayfa Sayısı: 232


Bu kitabı çocuk kitabı olduğunu bilmeden aldım ama sonuçtan hiç de pişman değilim. Zaten geleceğin öğretmeni (kısmetse) olarak çocuk kitapları okumaya dikkat ediyorum ve uzun zamandır bir tanesini okumadığım için bu hoş bir tesadüf oldu diyebilirim. 

Aslında ben hikaye de bir fil hakkında zannediyordum ama değilmiş. Fillerle ilgili kısım 11 yaşındaki Jack'in fillere olan büyük tutkusu diyebilirim. Annesi ile Maine'de kamp yapmaya giden Jack sabah uyandığında annesinin gitmiş olduğunu fark eder, hem de bütün eşyalarını da yanına alarak. Yani Jack sadece tek başına değil aynı zamanda yiyecek ve parası olmadan ortada kalmıştır. Yanında sadece kendi kıyafetleri, çadırı ve bir de şarjı bitmek üzere olan telefonu kalmıştır. Kitap Jack'in annesini bulmaya çalışmasını konu alıyor ama hikaye ilerledikçe Jack'in aradığı şeyin aslında çok daha farklı bir şey olduğunu anlıyoruz. 

Jack'in annesinin psikolojik problemleri var ve Jack'i büyükannesinin çok kötü biri olduğuna inandırmış. Babası da olmayan Jack eve dönmek yerine her türlü yolu deneyip annesine ulaşmaya çalışıyor. Kitapta çaresiz ama bir o kadar da azimli bir çocuğun maceralarına tanık oluyoruz.

Kitap bana çok şey öğretti, her bölümün başında filler ile ilgili verilen bilgiler de çok güzeldi. Normal zamanlarda bile bu tarz bilgileri araştıran biri olarak kitabın en sevdiğim kısımlar bölümlerin başlangıçları oldu.  

Kitabın anlatımını çok sevdim, Jack'i anlayabildim. Ayrıca çevirisi de çok güzeldi. Orijinaline de baktım ve bir daha okumak istesem sanırım kendi dilimde okumayı tercih ederim. Yani o kadar temiz bir çeviri olmuş. 

Kitabın tasarımı orijinalinin neredeyse aynısıydı, değişik de olabilirmiş ama bu kapak kitaba çok yakışmış diye düşünüyorum. Tek sıkıntım orijinal kapaktaki filin daha minik ve tatlı olması. Eh o kadar da olsun ama değil mi ^^

Şu sıralar izlediğim diziler de, okuduğum kitaplar da çok güzel. Aman nazar değmesin! 

Bu kitabı herkese öneriyorum, özellikle eğitimcilere ve pek tabi annelere. Bir çocuğun gözünde anne ne kadar önemli, kafalarına koydukları şeyleri yapmak için denemeyecekleri yol olmadığını görmek için güzel bir adım olur diye düşünüyorum. 

Keyifli okumalar... 

Bibliomaniacs Puanı:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder