Transparent White Star

Playlist

1 Mayıs 2015 Cuma

En Güzel Giriş Cümleleri - Top 5

Geçtiğimiz haftalarda derste bir hocam  İki Şehrin Hikayesi'nin giriş cümlesinin ne kadar güzel olduğundan bahsetmişti. Ve  ben de eve gelir gelmez o giriş cümlesini -paragrafını demeli belki de - okumuş ve o kadar etkilenmiştim ki kitabı o anda okumaya başlamıştım. Ne yazık ki işler umduğum kadar gitmedi, içeriğin yoğun olması bir yana İngilizce yazılmış diğer klasiklerin çoğunda da olduğu gibi dili çok ağır geldi ve hala kitabı bitiremedim. Fakat umuyorum ki senenin sonu gelmeden kitabı bitireceğim. Bu sırada yerimde duramadım ve kitaplığımda okuduğum kitapların -çoğu- ilk cümlelerine baktım ve sizler için de 5 tanesini seçtim. Bunlar beni etkileyen giriş cümlelerinden sadece bazıları, özellikle sevdiğim kitapları seçtim ki belki siz de bu cümlelerden etkilenir ve bu güzel kitaplara bir şans verirsiniz :)




"Ne çok acı var."


#2-Sultanı Öldürmek



"Biri, sizi cinayet işlemekle suçladığında deliller bulur, tanıklar gösterir, bunun bir iftira olduğunu kanıtlamaya çalışırsınız, ama sizi itham eden kişi bizzat kendinizseniz, ne yaparsınız?"


#3-Özgürlüğe Kaçışım



"6.Hayatın anlamını kaybetmişsem ölmeliyim."


#4-İki Şehrin Hikayesi



"Zamanların en iyisiydi, zamanların en kötüsüydü, hem akıl çağıydı, hem aptallık, hem inanç devriydi, hem de kuşku, Aydınlık mevsimiydi, Karanlık mevsimiydi, hem umut baharı, hem de umutsuzluk kışıydı, hem her şeyimiz vardı, hem hiçbir şeyimiz yoktu, hepimiz ya doğruca cennete gidecektik ya da tam öteki yana - sözün kısası, şimdikine öylesine yakın bir dönemdi ki, kimi yaygaracı otoriteler bu dönemin, iyi ya da kötü fark etmez, sadece 'daha' sözcüğü kullanılarak diğerleriyle karşılaştırılabileceğini iddia ederdi."





"I didn't mean to die so young."


Aslında bu listedeki kitaplardan sadece The Dead Wife's Handbook ile Yaşamak'ı bitirdim. İki Şehrin Hikayesi ile Özgürlüğe Kaçışım'ı hala okuyorum fakat ikisini de çok sevdim. Listeyi bozan bir kitap var ki o da Sultanı Öldürmek, kitabın sanıyorum yarısını okumuş fakat bir türlü sonuna gelememiştim. Tabi bu durum giriş cümlesinin beni etkilemesini engellemiyorum. Bu kitapların her birinin giriş cümleleri bende kitapları -tekrar- okuma isteği uyandırıyor. En edebi cümleler değiller belki ama en merak uyandırıcı cümlelerden oldukları kesin. 

Bu haftanın Top 5 listesi de böyle, umarım ilginizi çeken bir liste olmuştur sevgili kitap severler. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder