Transparent White Star

Playlist

20 Mayıs 2015 Çarşamba

Yorum: Özgürlüğe Kaçışım/Zindandan Notlar


Adı: Özgürlüğe Kaçışım/Zindandan Notlar
Yazarı: Aliya İzzetbegoviç
Sayfa Sayısı: 416
Yayınevi: Klasik


Sonunda hayatım boyunca en uzun sürede okuduğum ama aynı zamanda en sevdiğim kitapların arasında giren Özgürlüğe Kaçışım'ı bitirmiş bulunmaktayım. Bu kitabı 6 ay önce Babil.com'dan almıştım sanıyorum 4 aydır da okuyorum. -Kitap jelatin ile çok güzel bir şekilde kaplanmış olarak geldi, bu çok hoşuma gitmişti. Keşke her kitap için aynı özen gösterilse ve sapasağlam bir şekilde kitaplarımıza kavuşsak.- Bir oturuşta bitirilecek kitaplardan değil evet ama 4 ayın da bu kitabı bitirmek için biraz uzun bir süreç olduğunu biliyorum. Yine de bu durum beni hiç üzmedi çünkü belki Aliya İzzetbegoviç'in her cümlesini değil ama çoğunu anlayarak, sindirerek okuduğumu düşünüyorum. Bu kitap zaten okuyun sonra da kitaplığınıza koyun türünde bir kitap değil. Sanırım aklıma estikçe bu kitabın sayfalarını karıştıracağım ve İzzetbegoviç'in ne kadar doğru şeyler söylediğine defalarca kez şahit olacağım. Özellikle kitapta geçen diğer eserleri okuduktan sonra kitabı baştan sona bir defa daha okuyacağım. 

Kitap İzzetbegoviç'in mahkumiyeti sırasında almış olduğu notların bir derlemesi. Notlar yazıldığı sıraya göre değil de konusuna göre bölümlere ayrılmış. Bu kitapla ben İzzetbegoviç'e neden Bilge Kral dediklerini çok net bir şekilde anladım. Her okuduğum nottan sonra kendisine bir kere daha hayran kaldım ve bu kadar şeyi bir insan nasıl bilebilir diye düşündüm durdum. Notlarının arasında benim de okumuş olduğum kitaplardan ya da yazarlardan bahsedince inanılmaz sevindim. İşte ben bu kitabı okudum! diye kendimle gurur duydum. Nedense onunla aynı kitapları okumuş olmak beni çok sevindirdi. Tabi çoğunda 'aa, ben hiç böyle düşünmemiştim' de dedim. Okumak ile okumak arasındaki farka bir kere daha tanık oldum anlayacağınız.

Yalnız kitap ile ilgili iki -ufak- sıkıntım oldu. En önemlisi her ne kadar kağıdı kaliteli olsa da, ve özellikle o devasa boyutunu sevsem de bir bölümünde 20 sayfa tekrar basılmış ve sonunda da mektuplar kısmında birkaç sayfa eksiği vardı. Fazlalıklar mühim değil tabi ama keşke eksikler olmasaydı. Bir de notların bölümlere ayrılması bir yandan hoşuma gitti ama bir yandan da İzzetbegoviç'in kendi yazdığı sırasını merak ettim. Bence notların sıralı bir şekilde yer aldığı hali de kitap olarak basılmalı. Ben her iki hali de elimde bulunsun isterdim. 

Kitabı size nasıl anlatayım inanın bilmiyorum. Benim bir çok konuya farklı bakmamı sağladığını, kişisel gelişimim açısından büyük faydaları olduğunu düşünüyorum. Ama daha fazla ne söyleyebilirim ya da bunu daha açık bir şekilde nasıl anlatırım bilemediğim için kitaptan birkaç not paylaşmak istiyorum. 

 "Sadece soran cevap alacaktır."

"Akıllı adam nasıl konuşulacağını bilir. Hikmetli adam ise nasıl suskun kalınacağını da bilir."

"Sıradan (ortalama) bir insan, diğer insanları sevdiği için değil, fakat kendi kendine yetersiz olduğu için sosyal ve girgindir."

" Diktatörlük günahı yasaklasa bile ahlâksızdır, demokrasi ona izin verse bile ahlâklıdır. Ahlâkîlik özgürlükten ayrılamaz. Ancak hür fiil ahlâkî fiildir."

"Şairler, bize geçip gitmiş bir zaman hakkındaki hakikatleri anlatacaklardır, tarihte asla bulamayacağımız türden hakikatleri."

"Paradokslar var: Eğer gece olmasaydı yıldızlı gökyüzünün muhteşem manzaralarından mahrum kalacaktık. Dolayısıyla ışık bizi “görmek”ten mahrum bırakırken karanlık “görme”mizi sağlamaktadır."

" Tüm bu olanlara katlanmamın bir sebebi var."

Ben gerçekten böyle bir kişinin düşüncelerine bir şekilde tanık olduğum için çok mutlu oldum. İç sayfalar için kitapyurdu.com'a göz atmanızı öneririm.

Okuyacak olanlara şimdiden keyifli okumalar...

Biblimaniacs Puanı:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder